• Anonym (TS)

Ni som jobbar med LSS, vad får ni för lön?

Ni som jobbar som timvik inom LSS med pk1 och pk3, vad får ni för lön?

Jag kommer jobba inom Malmö stad, jag har ingen erfarenhet av arbetet, men har jobbat inom vården förut på andra sätt, samt med socialt arbete i olika former och jag är lite äldre. Har en helt annan utbildning egentligen, men kände för att jobba med människor ett tag.

Har snart intervju och undrar vad man kan förvänta sig i lön ungefär?

• Svar på tråden Ni som jobbar med LSS, vad får ni för lön?
  • MammaBella

Våra unga outbildade utan större erfarenhet tror jag får runt 110kr i timmen. Privat utförare i uppsala

• Anonym (Avdelningschef)

Vi nyanställer på mellan 110-135 per timme beroende på utbildning och erfarenhet. Kommunal verksamhet, mellanstor stad.

• Anonym (TS)
    MammaBella skrev 2016-11-26 09:25:11 följande:

Våra unga outbildade utan större erfarenhet tror jag får runt 110kr i timmen. Privat utförare i uppsala

Ja, jag är ju inte ung men outbildad inom just detta. Har dock en del vana som (outbildad) behandlingsassistent inom missbruksvård bland annat. den lönen ligger på 130/h här. Men har förstått att lönen nu kan vara lite lägre.

Jag behöver lite av en paus från missbrukare nu, och det jobb som jag erbjudits inom det området har inte så bra arbetsvillkor och är lite farligt.
    Anonym (Avdelningschef) skrev 2016-11-26 09:31:00 följande:

Vi nyanställer på mellan 110-135 per timme beroende på utbildning och erfarenhet. Kommunal verksamhet, mellanstor stad.

Okej, tack för svar. Hur ser det ut på natten, har hört lite om sovande jour och dåligt betalt? För det är mest troligt nattjobb jag kommer att ha. Har dock alltid arbetat vaken natt tidigare så har inte full koll. Hoppas faktiskt på att detta blir mest vaken natt, men timvik lär ju variera.
    Anonym (Klara) skrev 2016-11-26 09:44:42 följande:

135:-/h, privat.

Var jobbar du privat om du vill säga? Erfarenhet, utbildad?

• Anonym (TS)