• Anonym (TS)

Ni som jobbar med LSS, vad får ni för lön?

Ni som jobbar som timvik inom LSS med pk1 och pk3, vad får ni för lön?

Jag kommer jobba inom Malmö stad, jag har ingen erfarenhet av arbetet, men har jobbat inom vården förut på andra sätt, samt med socialt arbete i olika former och jag är lite äldre. Har en helt annan utbildning egentligen, men kände för att jobba med människor ett tag.

Har snart intervju och undrar vad man kan förvänta sig i lön ungefär?

• Svar på tråden Ni som jobbar med LSS, vad får ni för lön?
  • MammaBella

Våra unga outbildade utan större erfarenhet tror jag får runt 110kr i timmen. Privat utförare i uppsala

• Anonym (Avdelningschef)

Vi nyanställer på mellan 110-135 per timme beroende på utbildning och erfarenhet. Kommunal verksamhet, mellanstor stad.

• Anonym (TS)
    MammaBella skrev 2016-11-26 09:25:11 följande:

Våra unga outbildade utan större erfarenhet tror jag får runt 110kr i timmen. Privat utförare i uppsala

Ja, jag är ju inte ung men outbildad inom just detta. Har dock en del vana som (outbildad) behandlingsassistent inom missbruksvård bland annat. den lönen ligger på 130/h här. Men har förstått att lönen nu kan vara lite lägre.

Jag behöver lite av en paus från missbrukare nu, och det jobb som jag erbjudits inom det området har inte så bra arbetsvillkor och är lite farligt.
    Anonym (Avdelningschef) skrev 2016-11-26 09:31:00 följande:

Vi nyanställer på mellan 110-135 per timme beroende på utbildning och erfarenhet. Kommunal verksamhet, mellanstor stad.

Okej, tack för svar. Hur ser det ut på natten, har hört lite om sovande jour och dåligt betalt? För det är mest troligt nattjobb jag kommer att ha. Har dock alltid arbetat vaken natt tidigare så har inte full koll. Hoppas faktiskt på att detta blir mest vaken natt, men timvik lär ju variera.
    Anonym (Klara) skrev 2016-11-26 09:44:42 följande:

135:-/h, privat.

Var jobbar du privat om du vill säga? Erfarenhet, utbildad?

• Anonym (TS)

Ingen som har lite koll på Malmö, eller nattjobb?

• Anonym (D)
    Anonym (TS) skrev 2016-11-26 10:42:45 följande:

Ingen koll på Malmö. Men när det sovande jour och ersättning - kolla i kollektivavtal och ev lokala kollektivavtal. Är du med i Kommunal? Ring dem.
  • Anonym (TS)
    Anonym (D) skrev 2016-11-26 11:12:28 följande:
    Ingen koll på Malmö. Men när det sovande jour och ersättning - kolla i kollektivavtal och ev lokala kollektivavtal. Är du med i Kommunal? Ring dem.
    Är inte medlem i kommunal utan annat fack pga att jag jobbar inom både socialt arbete och ett som inte alls är det.

Ska ringa ändå.
  • Anonym (fe)

Jag har det jobbigt på min dv står ej ut där. 

1. Man får ingen respons.
    2. Man säger nått en sitter och grymtar
    3. En kille  men han har slutat nu kallade en hackspätt för minsta lilla man sa man hallå man får väl snacka bor ju själv och har ingen att snacka med
    4. De frågar aldrig vad man gjort i helgen 
    5. De snackar ej med en
    6. De ända man kan snacka med är handledarna. De andra är väl avis att man  är mycket duktigare än dem antar jag. Att man är bra på engelska och fattar allt i film och kan bli översättare
    7. blir konstigt stämning när man säger nått

• Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2016-11-26 10:42:45 följande:

Det är olika. En kollega tjänar 25 000 exklusive OB, jag tjänar 28 000, en annan tjänar 30 000. Med Ob efter skatt får jag ut ca 26-27 000. Jobbar PK 3 i Malmö.
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2016-11-26 09:53:44 följande:
    Ja, jag är ju inte ung men outbildad inom just detta. Har dock en del vana som (outbildad) behandlingsassistent inom missbruksvård bland annat. den lönen ligger på 130/h här. Men har förstått att lönen nu kan vara lite lägre.

Jag behöver lite av en paus från missbrukare nu, och det jobb som jag erbjudits inom det området har inte så bra arbetsvillkor och är lite farligt.
    Anonym (Avdelningschef) skrev 2016-11-26 09:31:00 följande:

Okej, tack för svar. Hur ser det ut på natten, har hört lite om sovande jour och dåligt betalt? För det är mest troligt nattjobb jag kommer att ha. Har dock alltid arbetat vaken natt tidigare så har inte full koll. Hoppas faktiskt på att detta blir mest vaken natt, men timvik lär ju variera.Var jobbar du privat om du vill säga? Erfarenhet, utbildad?

Sovande jour är helt värdelöst btw. Ingen mening att ta ett sånt jobb tycker jag själv.

Hur fick du erbjudandet, vi har anställningsstopp nu?
Svar på tråden Ni som jobbar med LSS, vad får ni för lön?