• Anonym (Desperat)

Hypnosterapi, erfarenheter?

Vill veta allt om hypnosterapi och om någon har erfarenheter av det samt vilka problem som ni fått hjälp med?

Har en del ångest och låg självkänsla, är ständigt rädd för att bli lämnad i relationer och behöver hjälp med att komma över det för det förstör så mycket. Har gått i KBT ganska länge men jag kommer inte över det där sista hindret.

• Svar på tråden Hypnosterapi, erfarenheter?
  • Anonym (Desperat)

Puffar

• niiskuneiti
    Anonym (Desperat) skrev 2016-11-26 10:11:34 följande:

Vill veta allt om hypnosterapi och om någon har erfarenheter av det samt vilka problem som ni fått hjälp med?

Har en del ångest och låg självkänsla, är ständigt rädd för att bli lämnad i relationer och behöver hjälp med att komma över det för det förstör så mycket. Har gått i KBT ganska länge men jag kommer inte över det där sista hindret.

Hej,

jag har varit på hypnosterapi ett par gånger. Två av gångerna var för att få bukt med min OCD, i mitt fall tvångstankar. Jag har väldigt lång depressions och ångesthistoria och även fast jag blivit fri från detta några år sedan så lämnade tvångstankarna på. Återkommande hemska tankar flera gånger i  timmen, varje vakna timme. En gång av hypnos gjorde att det tystnade i mitt huvud, helt otroligt! efter att ha lidit av dem mer eller mindre i 8 år! Den andra gången var mera upprätthållande. Det här är lite över ett år sedan och de har inte kommit tillbaka :)

Sedan har jag även varit på regressionsterapi (att uppleva tidigare liv via hypnos) två gånger. Det hjälpte mig väldigt mycket att förstå varför jag gått igenom vissa saker i mitt liv, varför jag tycker om saker som jag gör, varför jag är rädd för vissa saker osv.. Jag började förstå mig själv på ett helt nytt plan, helt underbart! :)
  • Anonym (Svea)

Jag har tyvärr inga egna erfarenheter att dela med mig av, men är liksom du, ts, nyfiken på andras! Hoppas jag får lite mer liv i tråden genom detta inlägg. 

Till personen här ovan så undrar jag var du bor och om det fanns många utövare att välja på. Hur visste du vilken du skulle välja? 

• niiskuneiti
    Anonym (Svea) skrev 2016-11-29 13:05:03 följande:

Jag har tyvärr inga egna erfarenheter att dela med mig av, men är liksom du, ts, nyfiken på andras! Hoppas jag får lite mer liv i tråden genom detta inlägg. 

Till personen här ovan så undrar jag var du bor och om det fanns många utövare att välja på. Hur visste du vilken du skulle välja? 

Jag bor i Finland och det råkar sig att en väldigt god vän till mig jobbar med det. Så tyvärr har jag ingen att rekommendera i Sverige :/ 
  • Anonym (signatur)

Anna Gerge är hypnosterapeut och handledare och utbildare i bl a hypnosterapi. Skrivit många böcker i ämnet osv. Hon listar terapeuter som hon kan rekommendera på sin webbsida, insidan.nu tror jag adressen är, eller .se. Går att googla.

Svar på tråden Hypnosterapi, erfarenheter?