Blöder ur mina öron!!
Hej, jag har under en längre period behövt sova ett par timmar varje natt med öronproppar (sådanna i typ skumgummi som man klämmer ihop för att få in och som sedan vidgar sig i örat). Detta pga att det har varit snickare som bytt fasad på lägenhetshuset sedan innan midsommar och dels för att min sambo stiger upp mycket tidigare och då har jag satt i dem för att inte störas när han är uppe. Det har handlat om 4-5 timmar per natt sedan somras. Med undantag på helger då jag inte haft öronproppar.
Och för ett par veckor sedan upptäckte jag att mina öronproppar har blivit blodiga!! Dem är inte vrålblodiga men det är en yta på kanske en halv kvadratcentimeter på vardera propp. Så det rinner ju inte blod liksom men ändå. Beror det på att jag använt öronproppar så mycket eller bör jag söka vård för att något är fel på mig?!
Berätta gärna om ni upplevt detta någon gång!
Det gör inte ont i öronen eller något, däremot har jag märkt att när jag använder tops så finns där inget vax ALLS, i vanliga fall blir ju topsen lite gul. Har det någon koppling?
vad tror ni? Berätta som sagt om era erfarenheter!