Jag tycker väl att det är ok att ligga med andra om man i sitt förhållande är ok med det... Har många vänner som är polygama och de har ju i vissa fall flera seriösa relationer (alltså inte bara ligger utan även allt annat) och det är upp till dem! Har själv legat med några som är poly och haft en eller flera seriösa relationer för tillfället.
Är dessutom själv inte emot att ligga med andra om min älskling skulle vilja se det. Däremot finner jag ingen glädje i att söka mig någon annan sexpartner då han är allt jag vill ha egentligen. Och skulle själv ha svårt att klara av om han låg med andra... Jag vet lite dubbelmoral där, men tror det ligger i att jag kan tänka mig att ligga med andra som ett led i att göra honom kåt, inte för att det kåtar upp mig... Medan jag inte skulle finna någon njutning i om han låg med någon annan.
Kort sagt så är jag INTE polygam, men har inget problem med folk som är det, det viktiga och som jag förstått på mina polygama vänner också är viktigt för dem är att man inte ljuger och inte går bakom ryggen på sin/sina partners utan de är alltid insatta i vad som händer. Funkar inte att bli tillsammans med någon och sedan börja ligga runt bakom ryggen och skylla det på att man är poly, nej då tar man och säger det först eller så fort man inser det så att ens partner kan välja om den vill leva i ett sånt förhållande eller inte.
Så nej inte fel att ligga med andra så länge du inte ljuger och går bakom ryggen på någon.