• KaramellKnugen

Konstigt att byta jobb för högre lön?

Hej!

Jag är en förstagångsskapare av en tråd här på familjeliv så ni får ha överseende.

Jag är en man i tidiga 20-årsåldern som har varit på ett konsultbolag i snart ett år. Jag trivs bra med mina arbetskamrater, men har inte riktigt trivts i konsultrollen.

Nu har jag fått ett erbjudande på ett annat företag som inte är ett konsultföretag. Det har även erbjudits ganska mycket högre lön och arbeteuppgifter som jag letat efter. Jag bestämde mig för att acceptera erbjudandet och skrev på i slutet av veckan.

Nu till "problemet". Jag har aldrig sagt upp mig och känner oro inför det. Kan man säga som anledning att man fått större utmaningar och högre lön? Kommer dom bli arga? Känner att ag behöver prata av mig och förstå att det inte är någon "big deal". Jag känner att jag kommer utvecklas otroligt som människa och drivs ju också av en bra lön som alla andra.

Ni får gärna dela med er av erfarenheter om ni har där ni också bytt tjänst pga lön.

/ Alias KaramellKnugen

• Svar på tråden Konstigt att byta jobb för högre lön?
  • Aniiee

Men skit i vad de tycker. Du ska sluta för att du ska sluta, det räcker. Blir de arga så är det inte ditt problem.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Famous

Grattis till nya jobbet! Jättekul :)

Min son hade vart på ett ställe i ca tre v när han fick erbjudande om ett jobb med betydligt bättre lön och förutsättningar att så småningom tjäna betydligt mer pengar som färdigutbildad. ( utbildning ingår).

Han tyckte det var ruskigt pinsamt att säga upp sig så snart men som vi alla sa, man måste se till sitt eget. Självklart tackar man ja till bättre jobb, högre lön och fina förutsättningar i livet för en bra ekonomi.

Chefen förstod såklart varför han bytte jobb.

Lycka till!

• Carambolan

Äsch, folk byter jobb hela tiden, de kommer inte tycka att det är konstigt alls!

Ta inte upp lönen, då finns det risk att du hamnar i den obekväma sitsen att de försöker köpa tillbaka dig med ett högre erbjudande. Säg istället att du är sugen på att prova på en tjänst där du inte är konsult.

• KaramellKnugen
    Carambolan skrev 2016-11-27 08:04:01 följande:

Äsch, folk byter jobb hela tiden, de kommer inte tycka att det är konstigt alls!

Ta inte upp lönen, då finns det risk att du hamnar i den obekväma sitsen att de försöker köpa tillbaka dig med ett högre erbjudande. Säg istället att du är sugen på att prova på en tjänst där du inte är konsult.

Nu ser jag sannolikheten som näst intill obefintlig att dom ska försöka köpa tillbaka mig. Men precis som du säger så är väll bäst att nämna konsultrollen som största anledning.
Svar på tråden Konstigt att byta jobb för högre lön?