• Angeleyez

    Någon mer med PCO som försöker bli gravid?

    Nu är vi inne på andra försöket att bli gravida. Jag äter pergotime för ägglossningen.

  • Svar på tråden Någon mer med PCO som försöker bli gravid?
  • Miriami

    Har pco och vi försöker också. Däremot har jag haft lätt att bli gravid men svårt att behålla. Ska ha mens men inte fått den. Hoppas på graviditet...

    Men vet inte om jag hade någon riktig ägglossning.

    Använder du ägglossningsstickor?

  • Sonali

    Är inne på första kuren. Har två tabletter kvar att ta sen invänta ägglossning.. hur många dagar efter pergotime fick ni ägglossning? Det är säkert olika för alla.. har haft väldigt långa intervaller mellan mensen tidigare och utan ägglossning då

  • Angeleyez
    Sonali skrev 2016-11-27 19:25:27 följande:

    Är inne på första kuren. Har två tabletter kvar att ta sen invänta ägglossning.. hur många dagar efter pergotime fick ni ägglossning? Det är säkert olika för alla.. har haft väldigt långa intervaller mellan mensen tidigare och utan ägglossning då


    Å jag håller tummarna för dig. Jag har ju ptracker på min telefon så jag någorlunda håller koll på mina cyklar. Och börjar testa med ägglossning test i närheten av beräknad ägglossning. Men jag tycks aldrig få stegringen utan hoppar direkt till glad gubbe.

  • Angeleyez
    Sonali skrev 2016-11-27 19:25:27 följande:

    Är inne på första kuren. Har två tabletter kvar att ta sen invänta ägglossning.. hur många dagar efter pergotime fick ni ägglossning? Det är säkert olika för alla.. har haft väldigt långa intervaller mellan mensen tidigare och utan ägglossning då


    Precis en vecka efter avslutad kur fick jag gladgubbe på testet..


  • Miriami

    Tänkte också börja med pergontime men måste ta primolut för att få igång mensen t?or jag. Mensen en vecka sen nu. Fick egen mens förra gången. Inte gravid..

    När ska man börja med Pergontime?

  • Angeleyez

    Jag fick primolut för flera årsedan för att trigga min mens också sedan dess har jag haft den varje månad. Pergotime börjar man med på 5.e mensdagen.

  • Miriami
    Angeleyez skrev 2016-11-28 13:42:52 följande:

    Jag fick primolut för flera årsedan för att trigga min mens också sedan dess har jag haft den varje månad. Pergotime börjar man med på 5.e mensdagen.


    Ok.Tack!
  • Camspr

    Om man får en glad gubbe, kan man då utgå från att tabletterna har fungerat?

    Jag fick ägglossning 10 dagar efter avslutad kur.

Svar på tråden Någon mer med PCO som försöker bli gravid?