• Anx123456

    pojkvän/familj problem

    Hej!

    Jag är en ung tjej med en pojkvän som jag varit tillsammans med i 8 månader.

    Han är verkligen min bästa kompis och när jag säger att jag kan och visa allt för honom så kan jag verkligen det.

    Den senaste månader så har han tyckt att jag varit extremt jobbig. Han ber mig vara tyst när jag sjunger, han tycker jag är dum som inte tänker och han har fastat i sin Nintendo ds och har det i ansiktet HELA TIDEN.
    Jag har aldrig varit den som klagat på honom även om han ibland gått mig på nerverna. Han är som han är och jag älskar ju han och därför skulle jag aldrig vilja ändra på honom, även om saker han gör är jobbiga.

    Jag kan också lägga till att han aldrig pussar på mig eller överhuvudtaget inte startar en konversation, utan det är bara jag.

    Jag känner mig aldrig omhändertagen heller. Och det är det som dödar mig mest. Han tar verkligen inte hand om mig.

    Exempelvis: jag har precis fått reda på att jag är gravid (17 år gammal). Jag vill jättegärna behålla och det ville inte han. Vi kom överens på natten att jag skulle göra abort och jag grät som en bebis verkligen, tårarna bara rann och jag är inte ens den som gråter, direkt efter jag lugnat ner mig sätter han näsan i sitt Nintendo medan jag sitter och hultar.

    Dagen därpå vaknar jag med extrema smärtor i äggstockarna, mitt huvud bultar och mina bröst är svullna så jag knappast kan röra armarna. Jag ber honom vakna men det vill han inte så jag går upp. Gör oss mackor för att sedan gå ner. Han skulle aldrig i livet för för sig att göra något åt mig och jag inte bett honom.

    Sen till familjeproblem som även handlar om honom.

    Min familj älskar honom. Ibland kan man tro att dem gillar ha han runt mer än mig. Detta är dock bara min tanke.

    Min familj köper hem grejor till honom, mat framför allt. Mamma köper hem godis så han kan ha när han är här.

    Jag har tjatat om en större säng i år men aldrig fått men så fort han kom in i mitt liv och nämnde att det var trångt. Gissa vem som fick en större säng?

    Vi kör hem honom, vi tvättar hans kläder, han är bjuden på vart enda kalas.

    Min lillebror på 7år går till och med runt och pussar på honom (och det har han aldrig gjort med mig, inte ens om jag frågat) detta är dock den enda grejen han är "rude" om, eftersom han är svarar kort när min bror pratar med honom osv.
    Annars är han väldigt tacksam och det säger han också.

    Nu kan man fråga sig, har han en egen familj? Ja minsann.

    Problemet är då att hans familj ALDRIG någonsin skulle anpassa sig efter mig.
    Jag gillar att äta bra mat men inte ens sallad skulle jag kunna få utan att min pojkvän måste köpa det för sina egna pengar.
    Om jag ber om något så säger min pojkvän bara direkt nej, att hans pappa inte kommer tillåta det. Detta gör att jag inte vill vara hemma hos honom. Vilket senare (detta har jag fått höra) att min pojkvän gör allt för mig (för han alltid kommer till mig)

    Jag vet inte vart jag ville komma. Ville nog bara skriva av mig. Men låter det orättvist eller är det bara i mitt huvud?

  • Svar på tråden pojkvän/familj problem
  • 16årig kille

    Snacka med honom och säg att han får en sista chans att lära sig att uppskatta dig för hans beetende är inte okej, om han inte kan stöta dig i att du är gravid så förtjänar han inte dig. Ta hans Nintendo och kasta det i väggen han kan spela på det när han är ensam.

Svar på tråden pojkvän/familj problem