• Anonym (Kaffedraken)

    försökt i 6 mån är de för tidigt för att be om hjälp ?

    Hejsan alla hoppas någon kan hjälpa mig , jag börjar bli lite eller ja rätt mycket nervös . Jag har 2 barn sedan innan och jag har även 3 st aborter i bagaget sen ja var yngre. Det är så att jag haft jätte lätt och blivit med barn båda mina barn jag har idag har jag ätit p-piller med och utan o slarvat . För 3 år sen satte jag in p-stav och jag tog ut den i slutet av maj för att vi skulle försöka skaffa barn . Men det händer inget ja hade jätte mycket problem med att få tillbaka min mens och den är inte alls regel bunden och sen ja tog ut p-stav en så mår ja alltid riktigt illa och har ömma bröstet innan ja får mens så ja lurar mig själv varje månad . Så den här månaden har jag kört med ägglossningstest för att verkligen pricka in rätt problemet är att ja har inte ens ägglossning ? Ingen sricka har ens visat nått åt det positiva förhållandet .Va gör ja ? Är det för tidigt att be om hjälp ? Om det är till någon hjälp så är jag 25 år och normlaviktigt

  • Svar på tråden försökt i 6 mån är de för tidigt för att be om hjälp ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej jag fick lära mig när jag och min sambo försökte bli med barn att man har inte ägglossning varje månad så tycker att du ska testa i minst 2 månader till, har du fortfarande samma problem dom månaderna så tycker jag att du kan ringa och fråga på kvinnokliniken (tror att de är dit man ringer, kan heta något liknande annars?) om ni kan få göra en undersökning tidigare. Annars så är de att man ska försöka i ett år innan man får göra en undersökning

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kommer inte få hjälp förens ni försökt i ett år.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kanske kan få hjälp om du går till en privat klinik, alltså bekostar allting själv.

    För att få vård via landstinget krävs det att ni försökt minst ett år.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kan absolut få hjälp om dina ägglossningar inte kommit tillbaka efter 6 mån efter avslutad hormonell behandling, hälsningar en BM på gynmott. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tor att du kan få hjälp att liksom skjuta igång mensen. Hade du haft regelbunden mens hade du nog fått vänta men hur ska du kunna blig ravin om du inte ens får mens?
    Prova och ring. I värsta fall kan du gå privat men tror inte att du behöver det.

  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaJag06 skrev 2016-11-29 08:45:20 följande:

    Jag tor att du kan få hjälp att liksom skjuta igång mensen. Hade du haft regelbunden mens hade du nog fått vänta men hur ska du kunna blig ravin om du inte ens får mens?
    Prova och ring. I värsta fall kan du gå privat men tror inte att du behöver det.


    Nej, man behöver inte söka privata utredningar för att få igång sina ägglossningar! :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (3) skrev 2016-11-30 12:46:21 följande:
    Nej, man behöver inte söka privata utredningar för att få igång sina ägglossningar! :)
    Precis det jag skrev. OM hon inte hade fått hjälp kunde hon inVÄRSTA fall söka privat.
Svar på tråden försökt i 6 mån är de för tidigt för att be om hjälp ?