• Turkosa Taxen

    Ointresserad av att stå på fötterna?

    Hej!

    Min tjej på 8,5 månad är en superlugn och glad tjej.

    Första barnet - och ni vet att man är orolig för typ allt, speciellt utveckling.

    Hon kan sitta, rulla åt båda håll och sträcka sig efter saker när hon sitter,

    Däremot vill hon inte "springa" i gå stolen / stödjer absolut inte på fötterna när man ställer henne i knät eller på golvet, då viker sig benen/knäna/svankar o kniper med tårna. Det är som att allt under midjan är spagetti.

    Hon gillar att hålla på med fötterna när hon ligger på rygg..

    Hon är inte speciellt nära av att krypa heller, inte så intresserad att ta sig upp på saker/öppna lådor/trycka på knappar eller så.

    Är jag nojig i onödan eller kan det vara något? BVC säger att det kommer men ja... man överanalyserar.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Ointresserad av att stå på fötterna?
  • Anonym (Hhgjj)

    Åh vad jag känner igen mig. Undrar också! Min dotter som är sex månader vägrar vända sig - hon har gjort det några enstaka gånger. Men är mest lat tror jag?

    Och benen är verkligen som spaghetti. Så fort jag försöker stödja henne så viker dom sig. Annars pigg och allert!

  • Carabellis kusp

    Så där gjorde min stora dotter. Vi skämtade om att hon inte ville fälla ut landningsställen. Hon lärde sig krypa vid 11 mån och gå vid 14 mån. Idag är hon 4 år och helt normal motoriskt, även om hon aldrig är snabbast eller hoppar högst. Jag var faktiskt aldrig orolig, hon tog allt i sin takt och är mer driven i finmotoriken. Alla är olika!

Svar på tråden Ointresserad av att stå på fötterna?