• miranda94

åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??

Vad åt ni tjejer?
    Som många andra så har jag svårt att bli gravid då jag har mens 1 gång per år.
    Vi ska börja med pergotime i Januari men har i vilket fall beställt hem rosenrot, munkpeppar och även bisolvon.. tänkte ge det en chans till vi ska till läkaren.
    Kan ni snälla som har blivit gravida på något av detta säga vilket av de ni tog? Eller hur kombinerade ni detta?
    ROSENROT
    MUNKPEPPAR
    BISOLVON

Tack!!

• Svar på tråden åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??
  • miranda94

Ja hörde också att det ska försvinna och de ska gå över till letrozol om de nu hette så, undrar om det är lika bra...

har du testat med munkpeppar eller varför tycker du just den? :)

• Moooooo

Jag tror inte på naturläkemedel. Kanske någon som provat och fått plus, men har aldrig hört om det.

Jag har precis som du ägglossning väldigt sällan. Har dock lyckats bli gravid flera gånger utan någon som helst form av läkemedel. När vi började fundera på syskon till vår tvååring bestämde vi oss för att ligga regelbundet. Två kvällar i veckan avsattes. Låter kanske tråkigt men det är snarare tvärt om...

Ligg ofta: effektivt, mysigt och roligt.

• miranda94

Men med tanke på att jag får mens en gång per år då är chansen väldigt låg och bli gravid :(

Önskar att det skulle funka naturligt men vi har försökt i två år ...

• Orkide
    miranda94 skrev 2016-11-29 19:12:22 följande:

Ja hörde också att det ska försvinna och de ska gå över till letrozol om de nu hette så, undrar om det är lika bra...

har du testat med munkpeppar eller varför tycker du just den? :)

Jag blev gravid med munkpeppar en gång o sen bara med pergotime. Håller nu på med tredje omgången letrozol.
  • loveyouu

Första månaden jag åt rosenrot och bidrottninggele blev jag gravid direkt :) är nu i vecka 5, ingen aning om det var till hjälp men tror nog det.

• miranda94
    loveyouu skrev 2016-11-29 20:16:45 följande:

Första månaden jag åt rosenrot och bidrottninggele blev jag gravid direkt :) är nu i vecka 5, ingen aning om det var till hjälp men tror nog det.

Åh vad kul!

Stort grattis!!

Hur åt du rosenrot? Jag tänkte ta det med bisolvon.

Stämmer det även att man blir kåtare?
  • Flisan79

Blev gravid på "första" försöket med rosenrot och bisolvon...efter 7 års ofrivillig barnlöshet.

Jag har dock alltid haft äl som en klocka var 29:e dag.

Det rosenrot kan hjälpa till med är väl att ev ge fler och "starkare" ägglossninar och stabilisera ojämna cykler. Rosenrot kan även korta ner cyklar och min äl kom två dagar tidigare än vanligt.

• Moooooo

Vi blev visserligen gravida, men från att vi slutade skydda oss, till att vi fick barn tog det drygt 4 år. Ägglossning 1-2 gånger/år, utredning, pergotime, missfall och IVFer längs vägen. Det kan ta tid!

Glömde förresten säga att vi väntar nr 2 nu, beräknad till mars.

Svar på tråden åt du rosenrot/bisolvon/munkpeppar??