Anonym (Nedstämd) skrev 2016-11-30 16:00:06 följande:
Vi är alla olika. Du har din upplevelse av vad som kan hjälpa. I mitt fall har jag kämpar länge både med positivt tänkande o samtalskontakt. Vill gärna fortsätta att hoppas o tro att dessa tabletter kan hjälpa mig. Är så in i Norden trött på att vara trött o att min hjärna är som sirap. Få ju inte ens ihop att läsa en vanlig dagstidning. Detta är jättefrustrerande!
Jag tror du missat hur mycket sublima budskap som döljer sig i media. Det är i stort sett meningslöst att ta det av traditionell media och TV, det är på typ för mycket sublima budskap vars syfte är att vilseleda. Världens natur är inte alls så ordnad på det sättet som du verkar ha uppfattningen av.
Den mesta information som vi tar upp är undermedveten, är du medveten om detta kan du i varje given situation välja hur du mår och märka när något försöker påverka dig.
Tabletterna tar bara udden av det, det finns ingen garanti, eller snarare, det är svaga garantier att de skyddar mot den sublima påverkan, snarare tvärtom, gör dig mindre medveten om det. Var inte ytterligare en "brick in the wall".
Oavsett maxdosen så bör man ha klart för sig att det bara är riktlinjer och inte nödvändigtvis följs av behandlaren.
Rö. samtalskontakt är det jättebra, men det är vanskligt, i ditt nuvarande tillstånd måste du vara extra lyhörd för att känna om det är rätt samtalskontakt för dig vilket paradoxalt nog inte är så himla lätt om du känner dig lite under vädret.
Att du känner dig trött beror på att du har någon i din omgivning som du interagerar med som tar din ork. Identifiera denna källa och klipp kontakten eller byt ut kontakten eller modifiera kontaktens bemötande så att det är gynnsamt för er båda och vice versa. Se till att äta regelbundet, tre större mål var sjätte timme och tre mindre mellanmål däremellan sedan minst 6-7 timmars sömn per natt och motionera/träna. Minst en eller två gånger i veckan.
Lycka till och krya på dig!! <3