• ronnystjej

    BF jan-17 i Stockholm

    Hej! Jag är gravid med andra barnet med BF 7/1. Skulle vara kul att hitta andra mammor här i Sthlm som vill följas åt sista biten.

  • Svar på tråden BF jan-17 i Stockholm
  • ronnystjej

    Va kul att du hitta hit =)

    Jag mår ok, har ganska mkt besvär med foglossning men annars mår jag ganska bra! Mycket bättre än med min första graviditet. Hur mår du själv?

  • annaevylinnea

    Hejsan!

    Jag bor i sthlm också och väntar mitt första barn. BF är 5/1. Är väldigt spänd av förväntan och börjar bli lite nervös inför förlossningen. Det närmar sig ju verkligen nu :)

  • Linis83

    Åh jag har också problem med foglossning :(

    Men jag känner tvärt om. Första graviditeten var såå mkt enklare. Denna vill jag bara ska vara över haha!

    Jobbar ni fortfarande?

  • annaevylinnea

    Jag har inte haft så fysiska problem hittills. Lite foglossning endast om jag går för snabbt.

    Jag kommer att jobba fram till 23 december, sen tar jag ledigt och tar det lugnt sista tiden. :)

    Ni som fött tidigare kanske har några tips eller råd inför förlossningen? Nåt man bara måste ha med sig dit eller nåt annat en nybörjare som jag kanske bör veta?

  • ronnystjej

    Välkommen! Jag har gått hem nu i veckan. Blir så snabbt trött och har så svårt att koncentrera mig på jobbet så får ändå inget gjort haha


    annaevylinnea skrev 2016-12-01 20:11:10 följande:

    Hejsan!

    Jag bor i sthlm också och väntar mitt första barn. BF är 5/1. Är väldigt spänd av förväntan och börjar bli lite nervös inför förlossningen. Det närmar sig ju verkligen nu :)


  • ronnystjej
    annaevylinnea skrev 2016-12-02 11:48:09 följande:

    Jag har inte haft så fysiska problem hittills. Lite foglossning endast om jag går för snabbt.

    Jag kommer att jobba fram till 23 december, sen tar jag ledigt och tar det lugnt sista tiden. :)

    Ni som fött tidigare kanske har några tips eller råd inför förlossningen? Nåt man bara måste ha med sig dit eller nåt annat en nybörjare som jag kanske bör veta?


    Det är en häftig upplevelse att föda barn! Visst är det mkt man känner sig nervös inför oxå men kroppen klarar så mkt mer än vad man tror =)

    Vad känner du dig mest nervig inför?

    Ett tips är att försöka vara avslappnad så gott man kan och låta kroppen göra jobbet. Jag lärde mig på gravidyogan att om man slappnar av i käkarna under värkarbetet så blir man automatiskt avslappnad i slidmuskeln så testa!
  • annaevylinnea
    ronnystjej skrev 2016-12-02 16:58:35 följande:

    Det är en häftig upplevelse att föda barn! Visst är det mkt man känner sig nervös inför oxå men kroppen klarar så mkt mer än vad man tror =)

    Vad känner du dig mest nervig inför?

    Ett tips är att försöka vara avslappnad så gott man kan och låta kroppen göra jobbet. Jag lärde mig på gravidyogan att om man slappnar av i käkarna under värkarbetet så blir man automatiskt avslappnad i slidmuskeln så testa!


    Jag är mkt nervös över att något ska hända, alltså att allt inte ska vara okej med bebisen, men jag får försöka släppa det o tänka positivt istället. Smärtorna ska jag försöka se som en utmaning och hoppas att min smärttröskel är så hög som jag vill tro.

    Bra tips angående käkarna, det ska jag testa! :)
  • ronnystjej
    annaevylinnea skrev 2016-12-07 10:33:29 följande:

    Jag är mkt nervös över att något ska hända, alltså att allt inte ska vara okej med bebisen, men jag får försöka släppa det o tänka positivt istället. Smärtorna ska jag försöka se som en utmaning och hoppas att min smärttröskel är så hög som jag vill tro.

    Bra tips angående käkarna, det ska jag testa! :)


    Ja det där med att något ska hända med bebisen är man verkligen nervös över!

    Hur har ni det med energinivån? Jag har haft några dagar där jag känt mig jättepigg o har städat som en galning men nu är jag helt slut och bara sover typ. Längtar verkligen efter bebisen nu och börjar känna mig riktigt trött på att vara gravid.
  • annaevylinnea

    Min energinivå har sjunkit rejält senaste 2 veckorna. Är väldigt trött samt har ont i ryggen och känner mig nu väldigt klumpig. Hehe. Så jag längtar också tills det är över men får ställa in mig på att gå över tiden då det verkar vanligt vid första barnet.

  • Jula

    Hur går det för er andra? Jag har fullt med förverkar och slempropp har gått. Så det kanske blir bebis snart.

  • ronnystjej

    Hej!

    Välkomna alla nya! Längesen jag var inloggad, trodde tråden hade dött haha. Jag bor i Västerort. Börjar bli riktigt less på att vara gravid nu. Senaste dagarna har jag knappt kunnat röra mig pga foglossningen. Härligt att det börjar dra igång för dig Jula! Här är det helt lugnt, inga tecken på nåt... Försöker sysselsätta mig med allt som är inför julen =P

  • annaevylinnea

    Jag har fått ett par förvärkar med. Men inte mer än så.

    Börjar bli tungt med o är trött konstant. Jobbar sista dagen imorrn o sen får jag vila tills det är dags. Ska bli otroligt skönt, får passa på att sova så mkt jag kan innan lillen kommer för då blir det nog sömnlöst ett tag antar jag :p

  • annaevylinnea

    Igår var jag inne på karolinska pga högt blodtryck senaste veckan och jag måste tillbaka på julaftons morgon och är läget med blodtrycket oförändrat kommer jag bli igångsatt inom max en vecka.. Så typiskt om det skulle bli så men allt går inte alltid som man planerat. Hade hoppats på ett januaribarn men som det ser ut nu kanske det blir en julklapp istället. :)

Svar på tråden BF jan-17 i Stockholm