• Luckytiger

    Ingen ägglossning efter hormonspiral.

    Hej, Jag har endast haft mens tre gången sen jag tog ut (tappade) min spiral i februari, och jag har inte haft någon ägglossning. Hur kan jag göra för att få tillbaks min mens och min ägglossning?

    LÅNG OCH MER DETALJERAD VERSON: 
    Min spiral åkte ut i slutet av februari i samband med att jag hade mens. Eftersom att jag inte visste om trådarna hade åkt upp, eller om jag verkligen hade tappat den så testade jag med ÄL-test dagligen utan något positivt utslag. Efter den mensen då jag tappade spiralen så hade jag inte mens förens i augusti. Alltså drygt ett halvår. Testade med ÄL-test hela den menscyklen (augusti) med, utan positivt utslag. Mensen kom den 28e dagen i cykeln och jag testade med ÄL-test denna månaden(september) med utan utslag. Ytligare en gång kom mensen på 28e dagen i cykel och jag testade med ÄL-test till Bim där med (september). Nu min mens en månad sen, och om jag ska lita på ÄL-testen så har jag inte haft mens sen jag tappade spiralen, och jag blir såklart inte heller gravid. Att jag verkligen tappat spiralen är bekräftat med UL efter en månad med ÄL-test i mars. 
    Jag har bröstmjölk sedan en tid tillbaka men man har tagit hormonprover och alla ser bra ut. De senaste veckorna har jag mått illa och spytt några gånger men jag är inte heller gravid för jag har tagit sammanlagt 7 gravtest sedan Bim. 

    Är det någon som varit med om någonting liknande efter hormonspiral? Och finns det någonting jag kan göra själv för att få tillbaka min ägglossning? 

Svar på tråden Ingen ägglossning efter hormonspiral.