• mii76

5 åring med humör

Hejsan!

Vår son har precis fyllt 5 år. Han är ensambarn och tvåspråkig (engelska)
    Det är en smart gosse med massor av energi och som ofta vill att man leker med honom.
    Jag gissar att det är en trots period som han hamnat i, men vill ändå fråga.

Får han inte som han vill går han och slår på möbler etc och tjurar.
    Eller så gallskriker han - vi låter honom då skrika tills han slutar innan vi pratar med honom.
    På dagis säger de att hans humör har gått mycket upp och ner på sistone.  Det visade sig att tre pojkar och en flicka har följt efter honom och spottat på honom. De har också ett smeknamn för honom som de öppet säger - även när jag är där.
    Jag fick reda på att han spottat på dem men att det verkar som att han gjort det i retur. Han är oftast mycket trött när han kommer hem.
    När det inte går som han vill blir han snabbt arg och det går ibland ut över de andra barnen
    Vi har bra kommunikation med lärarna och diskuterar alltid hur dagen har varit.

Mycket tacksam för råd om hur min man och jag kan tackla detta på bästa möjliga sätt! Känns som om vi provat allt!

Kramar!

• Svar på tråden 5 åring med humör
  • Pappa41

Vad säger dom på förskolan?
    Det är ju deras ansvar om det inträffar där som jag förstår det.

Som vuxen ska man agera när man hör någon säga öknamn eller spottar, det får inte släppas igenom

Svar på tråden 5 åring med humör