• Snultan

    Yrsel - uttagningssymtom?

    Hej experten! Hoppas på svar angående min yrsel.

    Jag åt tidigare Sertralin som jag egentligen skulle trappa ut och sluta med vid årsskiftet men eftersom jag glömde ta den 2 dagar så bestämde jag att sluta direkt, då vi försöker bli gravida så ville jag egentligen sluta så fort som möjligt.

    Detta var runt den 10-13 november. Veckan efter detta fick jag symtom i form av yrsel av det värsta slaget. När jag sitter still går det bra men framförallt när jag är ute och går o med alla intryck så snurrar det rejält i huvudet vid ögonrörelser. Lite surrealistisk känsla som att hjärnan/kroppen inte hänger ihop och som "stötar" i huvudet. Detta har hållt i sig konstant, dvs hela dagarna men inte när jag är still. Har jag t ex varit ute och rört mig extra mycket så har jag då efteråt blivit jättesnurrig och knappt kan stå på benen. Detta lägger sig efter vila eller att jag sover bort det.

    Yrseln har alltså pågått ca 2,5 veckor. De blev bättre några dagar i mitten, då försvann den för att sedan komma tillbaka i full styrka. Nu pendlar de väldigt, ibland känner jag av den o ibland inte. Men den är inte fullt så stark som tidigare.

    Nu undrar jag om detta troligt kan vara utsättningssymtom? Hur länge ska man isf räkna med att de håller på? Kan det bero på nåt annat?

    Jag är mitt uppe i examensarbete o jobbar vid sidan om och så familjeliv på det med en 3 åring så de är ganska stressigt nu. Upplever ständig trötthet speciellt psykiskt och har även känt "brösthugg och bukhugg" till o från.

    Tacksam för svar.

    Ps. Jobbar inom vården o jag söker ogärna för detta om de inte känns akut. Vet hur de funkar med vårdköer osv...


    Matheus 131002!
Svar på tråden Yrsel - uttagningssymtom?