• Äldre 1 Dec 09:02
    2687 visningar
    7 svar
    7
    2687

    Bara att tuta och köra efter neg test?

    Jag fick missfall och genomförde en "abort" för två veckor sen. Nu är gravtestet i princip negativt, det syns bara liiite av ett streck.

    Kan man köra på med ett nytt försök nu direkt? Jag har absolut inte tålamod att vänta en mens :(

  • Svar på tråden Bara att tuta och köra efter neg test?
  • Äldre 1 Dec 09:03
    #1

    Jag gjorde det och blev gravid direkt igen. Resultatet är 10 år nu

  • Äldre 1 Dec 09:20
    #2
    Scalaren skrev 2016-12-01 09:03:43 följande:

    Jag gjorde det och blev gravid direkt igen. Resultatet är 10 år nu


    Vad underbart! :) När fick du äl igen? Enligt min gravapp så kan jag få det redan till helgen, men antar att det är jätteolika hur kroppen reagerar efteråt..
  • Äldre 1 Dec 09:28
    #3
    Onkelskruttet skrev 2016-12-01 09:20:51 följande:
    Vad underbart! :) När fick du äl igen? Enligt min gravapp så kan jag få det redan till helgen, men antar att det är jätteolika hur kroppen reagerar efteråt..
    Jag fick ÄL 7 veckor efter min skrapning.
  • Äldre 16 Dec 12:24
    #4

    På mitt återbesök 14 dgr efter MA kunde man se ett nästan färdigt ägg. Så 2,5 veckor efter MA fick jag ÄL. Sitter å inväntar BIM som är om ngn dag.

  • Äldre 4 Jan 08:31
    #5
    Onkelskruttet skrev 2016-12-01 09:02:40 följande:

    Jag fick missfall och genomförde en "abort" för två veckor sen. Nu är gravtestet i princip negativt, det syns bara liiite av ett streck.

    Kan man köra på med ett nytt försök nu direkt? Jag har absolut inte tålamod att vänta en mens :(


    Kör på bara! Min gynekolog sa till mig att jag kunde ha sex så fort det slutat blöda, vilken tog ca 12 dagar. Sex veckor efter mitt mf fick jag mens, så då borde jag ju haft äl ca 4 veckor efter mf. Jag vet folk som blivit gravida direkt efter mf och inte fått mens emellan. Lycka till!
  • Äldre 4 Jan 17:38
    #6
    Emmie79 skrev 2017-01-04 08:31:40 följande:
    Kör på bara! Min gynekolog sa till mig att jag kunde ha sex så fort det slutat blöda, vilken tog ca 12 dagar. Sex veckor efter mitt mf fick jag mens, så då borde jag ju haft äl ca 4 veckor efter mf. Jag vet folk som blivit gravida direkt efter mf och inte fått mens emellan. Lycka till!
    Vi började försöka så fort jag slutat blöda också :)

    Nu väntar jag med spänning på bim den 17/1, vi har haft sex varannan dag sedan senaste mens. Dock har jag testad negativt på alla äl-stickor mellan 31 dec och 3 jan, då dom enligt mina beräkningar borde vara positiva. Men testade mest på skoj, tror det är mer säkert att köra varannan dag mellan mensen istället :)
  • Äldre 5 Jan 08:14
    #7
    Onkelskruttet skrev 2017-01-04 17:38:16 följande:
    Vi började försöka så fort jag slutat blöda också :)

    Nu väntar jag med spänning på bim den 17/1, vi har haft sex varannan dag sedan senaste mens. Dock har jag testad negativt på alla äl-stickor mellan 31 dec och 3 jan, då dom enligt mina beräkningar borde vara positiva. Men testade mest på skoj, tror det är mer säkert att köra varannan dag mellan mensen istället :)
    Ja, min gyn sa att om man kör varannan dag under hela äl-fönstret (för mig är det ibland 10 dagar) så är man säker på att inte missa ägglossningen och man behöver inte ta tester. Lycka till!
Svar på tråden Bara att tuta och köra efter neg test?