Har flera diagnoser. Få ersättning från FOLKSAM?
Jag får aktivitetsersättning från försäkringskassan eftersom jag helt enkelt inte mår bra.
Jag har fått en kopia hem som är ett läkarutlåtande.
Och eftersom jag har hemförsäkring stor hos FOLKSAM så undrar jag om jag kan få ersättning därifrån?
Så här står det på läkarutlåtande :
Patienten har tidigare haft kontakt med barn och ungdomspsykiatrin. I samband med att han fyllde 18 år remitterades han till vuxenpsykiatrin. Undertecknad har träffat patienten våren 2016 tillsammans med kurator **** ****** Därutöver har patienten en pågående kontaktperson ***** **** psykolog på mottagningen. Patienten har diagnos emotionellt instabil personlighetsstörning samt ångest. Han har även en form av kognitiv nedsättning som kan bero på patientens psykiska problematik. Patientens svårigheter är impulsivitet och svårigheter att förstå konsekvenserna av sitt handlande. Han söker sig ut i olika sociala sammanhang för att få kontakter och relationer till andra. Tyvärr ledde det ofta till att han blev lurad och utnyttjad. Han dissocierar men det är också så att han ibland inte förstår, missuppfattar saker och att han behöver saker förklarade för sig konkret och pedagogiskt fler gånger. Patienten har behandling med antidepressiv behandling och numera pågående psykoterapi.
Så ser mitt läkarutlåtande ut. Är detta ens något jag kan få ersättning för undrar jag då? Tycker ni jag ska ringa till FOLKSAM och testa?