• JohannaK94

    ingen mat

    Hämtade dottern hos sin pappa i helgen. Första hon berättar för mig att dom inte hade någon mat så barnen fick popcorn till frukost. Brydde mig inte mer om de för barn är barn och man får ta de med en nypa salt.

    Men det andra jag störde mig nåt grymt på. Dotterns styvmamma som öppnade dörren för mig. Jag är alltid snäll och trevlig och försöker, varpå hon i stort sätt sliter på min dotter kläderna så hon kunde bli av med mig så fort som möjligt.
    Dom har varit tsm i två år och jag har aldrig varit den som vart den utan alltid försökt vara snäll och trevlig när man träffar styvmamman. Men hur jag än är så är hon alltid sur och krängd när hon ser mig och min dotter talar ofta om för mig att styvmamman inte tycker om mig.

    Tog nyss detta om popcornen och styvmamman med pappan. Utan att anklaga! Hur jag än försöker tala med pappan så sätter han till nån försvarsmekanism och blir grymt elak och börjar anklaga mig en massa. Blir så trött och ledsen när man själv försöker. Sånt här som får en att överväga hur pass bra förälder han egentligen är :( hur hade ni andra agerat?

  • Svar på tråden ingen mat
  • Tow2Mater

    Inget fel med popcorn.

    Ar inte dottern stor nog att kunna ga in och ut själv, sa styvmamman slipper se dig? ring och säg "jag är där om 5 minuter, kan du klä på henne tack". (Om hon inte är gammal nog än, vänta tills hon blir det, kan ju inte vara länge om hon redan pratar.)

  • Maddi

    De låter ju konstigt att dom fick popcorn till frukost. Är det så att du inte tror dom har frukost och mat hos pappan? Eller var det så att dom ville mysa till det med lite popcorn på morgonen? (Vilket iof låter konstigt den tiden på morgonen)

Svar på tråden ingen mat