• Anonym (-15 kilo)

2 veckors pulverdiet (VLCD/LCD) * 5-18 december *

Halloj alla där ute!

Jag är less på min övervikt, har kämpat med vikten i hela livet. Evig "bantare"... Lyckats gå ner i vikt (till 54 kilo) vid ett tillfälle, vilken jag höll i fyra-fem år tills jag drabbades av en kronisk sjukdom och måste äta läkemedel med biverkan viktuppgång.. Sedan fick jag barn och efter det är motivationen svajande. Är inte det minsta bekväm i min kropp men samtidigt har jag noll disciplin. Tyvärr.

I dagsläget väger jag ca 70 kilo och är 159 cm lång. Har ett barn på snart 3 år, är ca 30 år.

Har aldrig kört en ren kur med pulver, har bara tagit det som komplement här o där vid andra tillfällen.

Någon som vill hänga på? Jag tänkte köra igång måndag 5 dec, köra ren kur i två veckor och efter det fasa in vanlig mat/kombinera pulver och mat.

Mitt mål på sikt är 54 kilo. Under dessa två veckor siktar jag på -4 kilo.

• Svar på tråden 2 veckors pulverdiet (VLCD/LCD) * 5-18 december *
  • Anonym (Mat)

Varför tror du att du inte kunnat hålla vikten? Jo. Det funkar inte med pulver, piller och annat tjafs. Du tänker fel. Försök skaffa balans i kosten. Ät bra mat och lagom mycket.

• Anonym (Mat)

Och menade inte att vara otrevlig och nedvärderande för att du är sjuk.

Men tanken från början med pulver är fel väg att gå.

• lisasali88

Fast snälla...nu är jag hård men du är medveten om att du är en "evig" bantare och nu väljer du ännu en gång den vägen. Det räckte för mig att läsa din TS för att förstå att du inte kommer lyckas denna gången heller. Du ska alltså slösa pengar på något som smakar mindre bra och gå hungrig för att gå ner 4 kg som du kommer gå upp lika fort och du förväntar dig att det ska hålla? Kan med 99% säga att du kommer gå upp dom lika fort och må skit i 2 veckor. Jag köper det om du vore en sån som bantar för första gången eller inför något viktigt så du behöver en kickstart eller liknande men du behöver ju förändra ditt LIV och TÄNK för en hållbar viktnedgång. Sen har du valt en tid precis innan jul. Kan ju inte bli värre.

Börja istället med att bestäm dig för att skippa sötsaker och dålig mat så kommer du gå ner möjligtvis inte lika fort som med pulver mer nog tusan så mer hållbart. Allra helst om du har barn så borde det vara en morot att ändra sin livstil och kost.

• Anonym (-15 kilo)

Förstår ert resonemang. Samtidigt vet ni inte varför jag för det mesta misslyckats och enbart gjort halvdana försök. Ni vet heller inte varför jag faktiskt lyckades gå ner från 78-54 kilo vid ett tillfälle..

Jag har i alla fall gjort en beställning på måltidsersättningar från apotea. De brukar vara snabba på att skicka varorna så de hinner möjligen hem redan till måndag. Annars köper jag de första produkterna från Coop eller Apoteket.

Planen är 2 veckor pulver och därefter tänkte jag köra igång med Dukandieten.

• Anonym (-15 kilo)

Day ett - check!

Känner mig motiverad och engagerad! Min beställning med pulverpåsar hade inte hunnit fram idag, löste det genom att handla några produkter från Coop istället.

Har ingen direkt ingångsvikt men har nyligen legat på 70 kilo, väger mig på söndag. Då har även mensen hunnit passera (blir, som många andra kvinnor, mer svullen under mens).

Om ingen vill haka på så gör det inget, detta får isåfall bli mitt anonyma ventilhål.

Allt gott till er som läser! :)

• Anonym (Ej läkare)

Du kan inte gå ner 4 kg på två veckor, i alla fall inte om du menar att det är 4 kg fett som ska bort. Tappa vätska går fortare, men vad är det för vits med det? Det är ju bara en tillfällig nedgång som försvinner när vätskebalansen återställs.

Satsa på något realistiskt i stället, max 0.5 kg per vecka, dvs 1 kg på två veckor.

Svar på tråden 2 veckors pulverdiet (VLCD/LCD) * 5-18 december *