40 års kris
Berätta om era mäns 40 års kriser .
Hur betedde dom sig och hur lång tid tog det innan dom tog sig ur dom?
Kunde Ni ta tillbaka dom?
Berätta om era mäns 40 års kriser .
Hur betedde dom sig och hur lång tid tog det innan dom tog sig ur dom?
Kunde Ni ta tillbaka dom?
Min man började köpa massa nördiga teknikprylar som han ändå inte hade tid att använda... En drönare, google cardboard och nåt kit för att programmera VR-appar, ny gamingdator, etc... Som om tre barn och heltidsjobb helt plötsligt skulle ge massor av fritid. Jag vet inte om det var en ren 40-årskris eller bara ett plötsligt sammanfallande tekniknörderi och shoppingsug. Allt blev väl använt ungefär en gång ;)
Kan tycka att 40 år är lite väl länge att ha en kris.
Den 40-årskrisen jag fick uppleva på nära håll visade sig på så sätt att mannen i fråga började bli oerhört självkritisk. Han tyckte själv att han var misslyckad och borde ha kommit längre i livet.
Jag tror att han jämförde sig alldeles för mycket med sin pappa. Pappan hade dock helt andra förutsättningar, men det vägrade den här mannen att inse.
Min man har mer eller mindre Hållt sig undan i drygt två veckor. Kommer hem en srund sen går han. Sover hos en kompis.
Han säger att hans mål är att det ska bli bra igen. Men att han just nu inte vet vad som är upp o vad som är ner. Att han behöver ta reda på vem han är? Hitt tillbaka till sig själv.
Vi har knappt ngn kotakt med varandra. Saknar honom sjukt mycket trots hans sjuka beteende.
Vi har ett barn ihop annars hade jag nog bett han dragit....Nu vill jag verkligen försöka. Vill ha en familj.
Han säger att han ska flytta hem inom en vecka.
Varför beter han sig såhär tro? Kan det vara en kris?
Han vill inte ha hjälp!
Min man började chatta med tjejer på nätet som var mellan 19-24 ungefär (han och jag är 39 och 40). Sedan var han otrogen och nu har jag lämnat honom. Mår mycket dåligt... han har nu börjat dejta en 28-åring med missbruksproblem och psykiska problem.
Min man har mer eller mindre Hållt sig undan i drygt två veckor. Kommer hem en srund sen går han. Sover hos en kompis.
Han säger att hans mål är att det ska bli bra igen. Men att han just nu inte vet vad som är upp o vad som är ner. Att han behöver ta reda på vem han är? Hitt tillbaka till sig själv.
Vi har knappt ngn kotakt med varandra. Saknar honom sjukt mycket trots hans sjuka beteende.
Vi har ett barn ihop annars hade jag nog bett han dragit....Nu vill jag verkligen försöka. Vill ha en familj.
Han säger att han ska flytta hem inom en vecka.
Varför beter han sig såhär tro? Kan det vara en kris?
Han vill inte ha hjälp!
Jag har frågat honom om han träffat ngn annan o om han inte vill vara med mig.
Handlar inte om det säger han.
Vi gifte oss för fem månader sen! !!!
Han säger att han vill ..men jag börjar tvivla?
Jag älskar honom trots allt . Så jävla tungt att ta allt här hemma med barn osv
Låter mer som en relationskris än som något åldersrelaterat. Har ni provat parterapi/familjeterapi?
Jag träffade min sambo något år innan han fyllde fyrtio så någon kris som drabbade förhållandet har jag aldrig upplevt. Men detta med han skulle bygga det där jäkla huset så mycket som det gick själv kvalar nog in på detta.
Hm. Låter ju som en lite större livskris o inte bara nödvändigtvis en åldersnoja. Känns mer som åldern är droppen som får bägaren att rinna över än hela anledningen.
Synd att han inte vill ha hjälp - han behöver det uppenbarligen. Han borde fixa samtalstid hos kurator/psykolog/samtalsterapeut. Vårdcentralen brukar hjälpa, företagshälsovård funkar ibland o psykakuten om det är riktigt illa.
Lycka till!
Jag hade 40-års kris. Nojade en massa. Har jag inte kommit längre, är detta allt jag har gjort osv.
Now I just don't give a fuck.
Min sambo fick vad jag tror är 40 års kris.
Vi planerade bröllop och allt, han bedyrade sin kärlek till mig varje dag.
Men en dag från ingenstans började han bete sig märkligt jag frågade vad som stod på.
Han vet inte vad han vill med livet och 1 dag senare flyttade han.
Han behövde tänka över sitt liv. Han skulle ge det nån vecka och sen komma hem igen.
Detta är 4 månader sedan och han har inga planer på att flytta hem igen.
Han hör av sig varje dag, saknar dig, älskar dig mm men vad hjälper det?
Han vill inte söka hjälp iheller. Han har blivit deprimerad.
(obs ingen annan kvinna finns i detta fall)
Min sambo fick vad jag tror är 40 års kris.
Vi planerade bröllop och allt, han bedyrade sin kärlek till mig varje dag.
Men en dag från ingenstans började han bete sig märkligt jag frågade vad som stod på.
Han vet inte vad han vill med livet och 1 dag senare flyttade han.
Han behövde tänka över sitt liv. Han skulle ge det nån vecka och sen komma hem igen.
Detta är 4 månader sedan och han har inga planer på att flytta hem igen.
Han hör av sig varje dag, saknar dig, älskar dig mm men vad hjälper det?
Han vill inte söka hjälp iheller. Han har blivit deprimerad.
(obs ingen annan kvinna finns i detta fall)