• Anonym (s)

Eltandborste överskattat?

Eltandborste känns så smärtsamt hur löst jag än försöker borsta. Får ont i tänder och tankött. Är det så med er också?

En av mina tuggtänder värker när jag borstar med eltandborste pga vibrationen. Men tanden bredvid som är rotfylld känns inte alls. Varför?

• Svar på tråden Eltandborste överskattat?
  • Anonym (tandis)

1. Den rofyllda är ju "död" så inte konstigt att den inte känns...
    2. Förstår inte hur du borstar om det gör ont, du måste ha helt fel teknik.

• volvo142

Kan du ha tunn emalj? dålig el tandborste? Jag personligen tror att det är överskattat ja. Det handlar om tekniken.. sen så får man ju inte ens plats, med två centimeter tandkräm. som alla tandläkare tjatar om..

• Anonym (s)
    Anonym (tandis) skrev 2016-12-02 21:10:13 följande:
    1. Den rofyllda är ju "död" så inte konstigt att den inte känns...
    2. Förstår inte hur du borstar om det gör ont, du måste ha helt fel teknik.
    då vill jag hellre att den andra också ska vara död. går det att döda den andra tanden även fast det inte är hål i den?

jag har rätt teknik, 
  • Anonym (s)
    volvo142 skrev 2016-12-02 21:11:13 följande:
    Kan du ha tunn emalj? dålig el tandborste? Jag personligen tror att det är överskattat ja. Det handlar om tekniken.. sen så får man ju inte ens plats, med två centimeter tandkräm. som alla tandläkare tjatar om..
    precis, har du eltandborste?
  • Anonym (Olga)

Jag får inte ont av min eltandborste. Jag skulle gissa att dina tänder är extra känsliga på något sätt. Vore jag i din situation hade jag pratat med tandläkaren om det nästa gång jag skulle dit.

• Anonym (s)
    Anonym (Olga) skrev 2016-12-02 21:24:55 följande:
    Jag får inte ont av min eltandborste. Jag skulle gissa att dina tänder är extra känsliga på något sätt. Vore jag i din situation hade jag pratat med tandläkaren om det nästa gång jag skulle dit.
    har gjort det
  • Aniiee
    volvo142 skrev 2016-12-02 21:11:13 följande:

Vad då "får plats"? Man tar naturligtvis ny tandkräm för varje halva käke..... Duh.... =P
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (oj)

Har du så dålig tandhygien att du har tandköttsinflammation? Då gör det ont och då är ju eltandborste det absolut bästa du kan använda!

• Anonym (s)
    Anonym (oj) skrev 2016-12-02 21:31:20 följande:
    Har du så dålig tandhygien att du har tandköttsinflammation? Då gör det ont och då är ju eltandborste det absolut bästa du kan använda!
    nej
  • volvo142
    Aniiee skrev 2016-12-02 21:31:15 följande:
    Vad då "får plats"? Man tar naturligtvis ny tandkräm för varje halva käke..... Duh.... =P
    Det får inte plats så mycket tandkräm på "snurrhuvudet".  Jaha det lät ganska omständligt ju Tungan ute
  • Queeeen89

Älskar min eltandborste. Har dåliga gener så får ganska lätt karies (tydligen genetiskt, äter annars bra) men sesna jag började med min eltandborste + tandtråd minst 2ggr/dag har jag fått kontroll över det.

Antagligen har du känsligt eller inflammerat tandkött för det ska absolut inte göra ont.

• Anonym (s)
    Queeeen89 skrev 2016-12-02 22:30:12 följande:
    Älskar min eltandborste. Har dåliga gener så får ganska lätt karies (tydligen genetiskt, äter annars bra) men sesna jag började med min eltandborste + tandtråd minst 2ggr/dag har jag fått kontroll över det.

Antagligen har du känsligt eller inflammerat tandkött för det ska absolut inte göra ont.
    nej har exakt samma problem när jag precis rensat tänderna hos tandhygenist
  • Anonym (Olga)
    Anonym (s) skrev 2016-12-02 21:30:16 följande:
    har gjort det

Vad sade tandläkaren?
  • Anonym (s)
    Anonym (Olga) skrev 2016-12-03 01:30:09 följande:

Vad sade tandläkaren?
    att jag ska fortsätta med eltandborste
Svar på tråden Eltandborste överskattat?