Italienare
Hej! Är en 20 år gammal tjej. Studerar just nu första året i Pisa, Italien på en internationell skola. Har fått en crush har jag märkt på en italiensk kille, han verkar hur gullig som helst. Vi gick först i samma klass men han ändrade sedan till en italiensk talade klass för han va inte jätte bekväm på engelska. de få gånger han gick i vår klass hann vi snacka (på engelska då, kan inte italienska), han va hur trevlig som helst, känns som om vi har mycket gemensamt. Vi läser samma major, både hundmänniskor, hans familj o även han har många hundar, min familj i Sverige har två hundar o även tävlar och är väldigt insatta inom det. Dock eftersom vi går i olika klasser nu har vi inte kunnat snacka, men vi har varandra på FB,..plus att det hände en incident för typ 1,5 månad sedan..vilket känns som det har förstört allt..jag o några klasskompisar va ute o festade. o alla blev väldigt berusade, dagen efter ser jag att jag har skrivit till han på messenger, vilket jag har inget minne av att jag har gjort! det är oskuldsfullt, typ bara frågade om vi skulle ses osv..men sen ser jag att jag hade ringt han o att det hade spelats in ett röstmeddelande!! har själv inte lyssnat på röstmeddelandet, för skäms såå mycket. mina vänner har lyssnat o de säger att de inte är farligt. tydligen säger jag bara Hej, hi, hello..för tror att han har svarat, o så hör man en klasskompis till mig i bakgrunden säga att hon tycker bartenden är snygg. Dock det värsta är att jag ser att jag smsade han så sent, typ kl 1, halv 2 på natten o när jag ringde han va kl typ 4. vilket är sjukt sent, är rädd att jag störde han. när jag såg allt detta dagen efter fick jag såklart panik, så mitt i min chock skrev jag snabbt till han förlåt, och att jag skulle ringa en kompis typ..vilket jag nu i efterhand ångar för det låter så patetiskt för det är ju så tydligt att jag va såå full o därför kontaktade han. o efter detta blev allt så stelt. när vi ser varandra i skolan undviker vi varandra o det blir bara så awkward, innan så sa vi alltid hej o log mot varandra.
så känner att jag såå har förstörd detta. han har inte svarat på det jag skrev eller på mitt röstmeddelande, inte heller svarat på det då jag sa förlåt. det sista då jag sa förlåt har han inte ens sett. antingen har han inte sett det eftersom här i italien använder alla wattsapp så de använder inte messenger som vi för att kommunicera. men förmodligen har han ju sett det bara att han inte hat gått in på det..grejen är också att jag inte vet om detta va jätte rude med att jag ringde han så sent när jag va full? såklart att det är rude..men menar att det är svårt att tolka/veta eftersom han är italienare än om han skulle va svensk, med kulturkrock på det sättet..om han skulle va en svensk kille skulle det såklart också va pinsamt men man liksom kanske tar det lättsammare? jag vet inte hur det är i italien på det sättet? att han kanske förväntade sig att jag går fram face till face o säger förlåt? att det är trevligare o att man gör så i italien? svårt för vet liksom inte italiens "oskrivna regler" ..
nu är det väll ändå också försent att säga förlåt eller ens ta upp det för det va såpass länge sedan..men vill ändå få kontakt med han igen o lära känna han. Men vet inte nu hur jag ska göra? något tips?
tack på förhand :)