• karu96

    Min sambo smygdricker

    Min sambo & pappan till mitt barn på 5månader dricker mängder med öl.

    Jag sa för 1månad sedan efter mängder med bråk om hans öldrickande, att han fick välja oss eller ölen.

    Jag sa att dricker han något innan jul så lämnar jag honom. Jag var tvungen att sätta ett ultimatum då han inte lyssnar på mig.

    Jag hade inte brytt mig om han hade tagit några öl till maten osv. Men när han dricker minst ett flak öl + annat varje helg & kommer hem mitt i natten stup full eller på morgonen dagen efter.. utan att säga vart han är, eller hur&när han kommer hem osv.

    Han har tidigare jobbat borta mån-Tors och börjat dricka direkt han kommit hem.

    Nu jobbar han på hemmaplan är hemma varje eftermiddag.

    Jag går på gympa måndagar & onsdagar 1 timme. Det är den ända egentiden jag får, då jag är nervös över att lämna vår son till honom ensam.

    Jag har märkt att han har vart berusad när jag kommit hem från gympan & även flera gånger på helgerna när jag åkt i väg en sväng med sonen & sedan kommit hem igen. Även fast han lovar att han inte druckit.

    Jag har liksom inte haft något bevis på att han druckit. Jag har tagit kort i "öl skåpet" osv och sätt om det försvunnit något, vilket det inte har.

    Idag tänkte jag när han duscha att jag ska fanimej hitta det dära gömstället.

    Mycket riktigt, ute på balkongen under gasolgrillen i skåpet under är det öl.. jag skyndade mig att ta kort & tänkte gå ut om en vecka eller något igen och kika om det har blivit mindre öl/ eller att han har fyllt på mer..

    Han är 28år och borde veta bättre ????

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Min sambo smygdricker
  • norrlandsflicka

    Jag hade hållit på ultimatumet. Sök hjälp för att sluta dricka eller adjö.

    Nu skulle min man aldrig göra sådär. Han har väl druckit alkohol överhuvudtaget Max 1-2 ggr per år sedan första barnet föddes för sju år sedan och det har varit på fest eller på restaurang. Inte när han haft barnen själv.

  • Krishantering

    Han behöver uppenbarligen hjälp för alkoholism. Söker han inte hjälp så tycker jag du skall hålla löftet att lämna honom.

    Har detta eskalerar iom att han blev förälder eller har han haft missbruksproblem sedan innan?

Svar på tråden Min sambo smygdricker