Mensskydd på jobbet
När jag började på min arbetsplats för ett par år sedan såg jag att det saknades mensskydd på toaletterna så jag har sedan dess tagit med tamponger och bindor, för ingen av mina kvinnliga kollegor ska hamna i situationen att mensen kommer och de inget skydd har, och ingen av dem ska heller inte behöva gå runt med toalettpapper i trosorna för de förtjänar bättre än så. För en tid sedan tog jag upp att arbetsgivaren borde ta över det hela för jag går på semester som alla andra och har ingen möjlighet att fylla på när jag är borta (vi är flera hundra som jobbar där så det tar snabbt slut) osv, och jag har endast fått positiva reaktioner från tjejerna på jobbet, men många har sagt att jag inte borde stå för det själv, att folk lånar av varandra etc fast för mig är det en fråga om värdighet och respekt.
Tydligen är jag den enda som har framfört det här under de år som företaget har funnits och jag undrar ibland vad det beror på. Varför tror ni att fler kvinnor inte kräver att toaletterna på deras arbetsplatser också har mensskydd precis som det finns gratis toalettpapper, tvål och pappershanddukar.