• MsS

    IPHONE 6 - föra över bilder

    Jag ska föra över mina bilder från min iphone 6 till min externa hårdisk, då dessa tar upp all min plats på telefonen, ca 1500 bilder.

    Hur gör jag?

  • Svar på tråden IPHONE 6 - föra över bilder
  • Stjärnstoft

    Hej! Jag utgår ifrån att din hårddisk är kopplad till en dator? 
    När jag ska tömma min iphone från bilder/filmer så kopplar jag upp den mot min PC med usb-kabeln. Då dyker den upp i utforskaren. Där högerklickar jag på enheten och väljer alternativet - överföra/kopiera bilder/filmer (minns inte exakt vilken formulering som står men det ser du ju). 
    Förvalt brukar vara att de hamnar i Windowsmappen för bilder, men det bör du ju kunna ändra till din hårddisk.

  • MsS
    Stjärnstoft skrev 2016-12-05 16:35:13 följande:

    Hej! Jag utgår ifrån att din hårddisk är kopplad till en dator? 
    När jag ska tömma min iphone från bilder/filmer så kopplar jag upp den mot min PC med usb-kabeln. Då dyker den upp i utforskaren. Där högerklickar jag på enheten och väljer alternativet - överföra/kopiera bilder/filmer (minns inte exakt vilken formulering som står men det ser du ju). 
    Förvalt brukar vara att de hamnar i Windowsmappen för bilder, men det bör du ju kunna ändra till din hårddisk.


    Nu har jag kopplat ihop de båda och en ruta dyker upp där det står "kan inte visas eller importeras eftersom iphone enheten är låst med en lösenkod"
    ........?
  • Fia 28
    MsS skrev 2016-12-08 16:07:24 följande:
    Nu har jag kopplat ihop de båda och en ruta dyker upp där det står "kan inte visas eller importeras eftersom iphone enheten är låst med en lösenkod"
    ........?
    Telefonen måste vara upplåst när du kopplar den till datorn.
  • Fia 28
    MsS skrev 2016-12-08 16:34:58 följande:

    Men det är den!


    Det brukar dyka upp en ruta där man ska klicka i att man kan lita på datorn.
Svar på tråden IPHONE 6 - föra över bilder