Sparkcykel för 2-åring??
Hej, jag har googlat på sparkcyklar till SMÅ barn (som precis fyllt 2). Såvitt jag förstår är trehjuliga sparkcyklar med två hul fram och ett hjul bak stabilare än de med två hjul bak och ett hjul fram.
Men de jag hittat med två hjul fram och ett hul bak har haft styre som inte går att justera i höjdled, och de har varit 68 cm höga, vilket jag tycker låter lite högt styre för en pojke av medellängd som alldeles precis fyllt 2 år?
Jag har också sett en fyrhjulig sparkcykel (som kan omvandlas till både trehjulig och tvåhjulig sparkcykel), men personal i en affär tror att barnet växer ur den INNAN det kan gå över till tvåhjulig vanlig sparkcykel, d.v.s. barnet skulle behöva ta sig igenom tre olika sparkcyklar?
(Jag var i affär för att låta sonen prova sparkcyklar innan jag i smyg handlar för julklapp, men de hade inte sparkcyklar inne, de sa att det är fel säsong. Men man kan köpa på nätet.)
Någon som har erfarenhet av sparkcyklar till rejält små (och unga) barn, som har feedback på det jag funderar över?