Hon vill inte veta av vårt kärleksbarn..
Han lämnade sin exfru för ett år sedan och flyttade direkt in till mig. Då var jag redan gravid och det var en grund bl a att processen gick snabbare.
Jag har känt mig så illa under hela graviditeten då min sambo redan gått igenom allt. Redan fått tre barn, redan bott med en kvinna och friat och haft stort bröllop. I tillägg så märkte jag att svärföräldrarna inte var intresserade av min graviditet och vår älskling son, utan fokuserade mest på de tidigare barnen. Allt tärde på vår relation, speciellt efter födelsen när han i princip öppet favoriserade sina tidigare barn att jag hotade med att separera. Mest var det i den stunden, och inget jag menade. Men nu i helgen fick jag reda på att han ska flytta tillbaka till sin exfru. Vet inte om jag helt ärligt är mest äcklad på mig eller min sambo. Hon har tydligen bestämt att han inte får ha någon kontakt med vårt barn om de ska bo ihop, vilket han har gått med på?! Så jag undrar om jag förutom på underhåll kan kräva att han håller kontakt med barnet? Vår son förtjänar ändå sin pappa, trots vad som än händer i vår relation. Mina föräldrar och vänner tycker det är galenskap att han går med på det (och dessutom bara lämnar mig men det är en annan historia). Finns det något tips här om hur man kan göra och gå tillväga för att han ska inse vilket galet krav det är! Från början trodde jag det var ett skämt men nu vet jag att han faktiskt går med på det