Du som har blivit hjälpt av Voxra, hur lång tid tog det innan du märkte någon effekt?
Jag har tagit Voxra i ett par veckor nu (150 mg) och inser förstås att det är för tidigt att utvärdera effekten. Jag har dock känt mig lite piggare och fått ordning på mitt tröstätande. Det är antagligen en biverkning att jag inte känner någon direkt aptit men i mitt fall gör det inget, jag äter bara sundare nu.
Dessutom har jag märkligt nog tappat smaken för kaffe och dricker det knappt alls, jag har aldrig förut glömt morgonkaffet men det har hänt flera gånger nu. Första veckan kände jag mig ganska labil, ungefär som när jag var gravid och kunde börja gråta för ingenting. Jag grät mycket innan också men nu gick det knappt att hejda ens när jag t.ex. pratade i telefon.
I övrigt har jag tack och lov inte fått några biverkningar men samtidigt är jag rädd för att medicinen inte ska fungera. Jag väntade in i det sista med att börja medicinera så när jag väl tog upp det med min läkare var jag närmast desperat. Jag orkade inte en dag till av denna förbannade depression, jag vill bara bli normal igen. Jag har dåliga erfarenheter av SSRI så jag hoppas verkligen på Voxra.
Jag inser också att det är individuellt hur man svarar på en viss medicin men det skulle vara intressant att läsa om era erfarenheter. Jag vill alltså veta ungefär när vändningen kom för er som Voxra har fungerat på.
Tacksam för svar!