Sålde min iphone
Okej, hej! Jag blev medlem här för 1 minut sen jag förstår inte riktigt vad jag gör haha men jag har en fråga!
Jag sålde min iphone5s över en köp&säljtråd för nån vecka sen. Kunden var väldigt nojjig över repor osv och jag förklarade att den ÄR använd i 1 år så då är den ju inte som en ny telefon men skärmen har inga repor eller sprickor alls och mobilen är förövrigt väldigt fräsch! Hon ville ha video och bilder med blixt från olika vinklar och det gjorde jag gärna för att dämpa hennes oro om att bli lurad liksom! Hon hörde av sig idag o sagt att jag lurat henne för den inte är ny osv och jag förklarade hur det låg till och hon blev bara mer arg och sa att hon ska ha pengarna tillbaka, men dom har gått till räkningar & mat denna månad o ekonomin är inte på topp då jag flyttat till en ny stad o söker just nu jobb så nu har jag typ 28kr kvar. Men iallafall jag sa att du har både fått video o bilder innan du köpte mobilen så där får hon bara ge sig helt enkelt men nu över till de besvärliga...
Jag är SJUKT oteknisk. Fattar inte ens vad GB är liksom... iallafall innan jag la ut inlägget var jag inne i en telenorbutik och frågade hur många GB min mobil hade (den jag skulle sälja) och dom tog min telefon och svarade inom 3 sekunder: du har 64gb.
Så det skrev jag i annonsen, men den var tydligen 16gb enligt köparen och hon är helt galen nu.. förklarade att jag vart inne o frågat i butiken osv allting.
Men nu över till detta: i min telefon stog det att den hade 59GB tillgängligt o resten var användt till musik o bilder. Innan jag skickade iväg den återställde jag mobilen helt, nollställde den liksom. O hon skickar bilder på samma ställe där de stog 59GB tillgängligt o där står de nu 11GB tillgängligt. Vad har hänt? Hade telenor fel? Ligger GB i mitt simkort eller i telefonen? Hur kan det ändras med hennes simkort i?
Och i värsta fall: hur kan jag lösa det åt henne? pengar kan jag inte ge för det har jag inte ens själv för att överleva. Men vad kan hända av det här? Är typ jätterädd att hon polisanmäler eller någonting för hon är sjukt otrevlig och terroriserar min telefon och jag är jätte trevlig och lugn o försöker lugna henne lite liksom o säger att jag ska hjälpa henne o lösa detta.