• mamalolo

Ni som avbrutit en graviditet/fått sent MA - när fick ni ÄL igen?

Hej! För en dryg månad sedan valde vi att avbryta en graviditet i vecka 18 pga grava kromosomfel hos fostret (trisomi 13).

Vi längtar fortsatt efter barn och därför vill jag höra lite om när era kroppar kom igång igen efter avbrytandet/aborten eller liknande? När kom första ÄL?

Ni som fått barn sedan dess - tog det lång tid för er att bli gravida igen?

• Svar på tråden Ni som avbrutit en graviditet/fått sent MA - när fick ni ÄL igen?
  • corona

Jag fick tillbaka mensen ganska exakt två månader senare. Tog sedan 7 månader att bli gravid igen...

• mamalolo
    corona skrev 2016-12-09 08:55:39 följande:

Jag fick tillbaka mensen ganska exakt två månader senare. Tog sedan 7 månader att bli gravid igen...

Ok, tack för att du svarade!
  • Angeleyez

Jag gjorde sent avbryt i vecka 20 tog ca 7 veckor att få tillbaka mensen. Är på tredje försöket nu på att bli gravid igen,,

• mamalolo
    Angeleyez skrev 2016-12-09 10:33:32 följande:

Jag gjorde sent avbryt i vecka 20 tog ca 7 veckor att få tillbaka mensen. Är på tredje försöket nu på att bli gravid igen,,

Åh! Håller tummarna att det tar sig. <3 Följs gärna åt.

Hade ni också kromosomavvikelse?
  • Angeleyez

Våran bebis hade skelett dysplasi i den allvarligaste formen och skulle troligen inte överleva en förlossning. Det är ett hemskt beslut att ta! Och är livrädd inför nästa graviditet men ändå känner jag en enorm längtan.

• mamalolo
    Angeleyez skrev 2016-12-09 17:12:53 följande:

Plussade idag! Gjorde mitt avbryt 4/9. Nu är jag tok nervös

Åh!! Grattis. Håller alla tummar och tår för dig!
  • mamalolo
    Angeleyez skrev 2016-12-10 15:51:13 följande:

Tusen tack!!

Har du haft lätt för att bli gravid innan? 
Svar på tråden Ni som avbrutit en graviditet/fått sent MA - när fick ni ÄL igen?