• Anonym (AJ)

Hemsk smärta i ländrygg/höfter som strålar ut i benen, nån fler?

Har sedan några veckor HEMSK värk i ländrygg och höfter, båda sidor men värst på vänster sidan. Det kommer då och då hemska strålningar ner i båda benen, ner till fotleder. Dessa smärtor kommer om jag står längre än 10 minuter. Och håller i sig ett tag efteråt, även om jag ligger ner. Tar väldigt ont att träna så de kan jag ej göra längre. Ej Heller promenader. Ibland kommer det som ett slags molande värk i bäckenet(?) känns nästan som förlossningsvärkar.

Det konstiga (men bra!) är att jag har inga smärtor på natten.

Någon som har/haft nått liknande? Vad berodde det på? jag hoppas verkligen att det är musklerna som spökar. Ska till sjukgymnast på Tisdag.

• Svar på tråden Hemsk smärta i ländrygg/höfter som strålar ut i benen, nån fler?
  • Anonym (Diskbråck)

Jag fick liknande smärtor och då var det diskbråck.

• Anonym (AJ)
    Anonym (Diskbråck) skrev 2016-12-08 17:54:50 följande:

Jag fick liknande smärtor och då var det diskbråck.

Jag har fått upp diskbråck på mina googlingar.. men gör det inte ont på natten också?
  • Anonym (Diskbråck)

För mig var det ok när jag låg ned men så fort ryggraden utsattes för tryck började det göra ont.
    Stråla ned i benet, till slut vek det sig ibland när jag gick och så domnade foten.

• Anonym (Diskbråck)

Jag fick svårt att gå normala sträckor, fick sätta mig ned pga huggande smärtor så att jag vek mig.
    Fick smärtstillande i massor till slut så jag valde operation.

• Anonym (AJ)
    Anonym (Diskbråck) skrev 2016-12-08 19:41:27 följande:

Jag fick svårt att gå normala sträckor, fick sätta mig ned pga huggande smärtor så att jag vek mig.
    Fick smärtstillande i massor till slut så jag valde operation.

Åh nej, det låter ju som det jag har! Har gått med det här i ca 7 veckor eftersom jag trodde de var nått tillfälligt (har ryggproblem sen tidigare) men denna vecka har det blivit mycket värre.
  • antigona77

Hej. Har haft precis som du värk fast från sätet ner till hela högra benet. Alla trodde, läkare sjukgymnast neurolog att det var diskbrock och frågan var bsra hur pass illa det var m diskbrock. Efter väldigt tjat på min husläkare fick jsg remiss till magnetröntgen där det visar att allt var bra, ingen diskbrock. Det är benet, muskeln el nått som ä i kläm, har nu rötgat höften för o se om det är nån inflamation ? Lycka till o ge dig inte, kräv nogrann kontroll för oftast säger de att det är ischiasnerven utan o kontrollera , mitt värk har inget m det de trodde stt göra

• Monkii

Som ovan...har samma sak och detär diskbråck som orsakar tryck på ischiasnerven.

• Anonym (Diskbråck)

Ja som ovanstående säger, be om magnetröntgen.
    Är det diskbråck är det bra att komma under behandling i tid pga att nervskador kan bli bestående.
    Jag opererades och direkt efter försvann smärtan och jag kunde kasta knarkpillren.

• Anonym (AJ)

Ja om jag hade fått magnetröntgen hade det ju varit jättebra! Men sist jag pratade med min läkare om det (ett annat ryggproblem för 3 år sen, också diskbråcks liknande symptom men absolut inte så här jävla ont) så sa läkaren "ska vi röntga alla som har ont i ryggen får vi inte göra annat, och om det är ett diskbråck så läker det ut av sig själv" Så på min vårdcentral får man kriga till sig en röntgen, ens en läkartid är sällsynt att få pga stor läkarbrist.
    Men ja, jag hoppas jag får det den här gången!

Svar på tråden Hemsk smärta i ländrygg/höfter som strålar ut i benen, nån fler?