• MMLL

Jag har fått ALLA graviditetskrämpor! :(

Hej. Jag väntar mitt 3:e barn. Det här är den värsta graviditeten av dem alla. Nu är jag i v 28 och jag är sjukskriven 100% och tur är det.

Jag behöver skriva av mig lite och undrar om det är fler än jag som fått i princip ALLA graviditetskrämpor?

Jag börjar uppifrån:

Huvudvärk.
    Sämre syn.
    Sämre hörsel.
    Nästäppa.
    Halsbränna dygnet runt.
    Blek och flammig hy.
    Smått deprimerad.
    Extremt trött.
    Väldigt lågt blodtryck så jag svimmar lätt.
    Ansträngande att andas.
    Hjärtklappning och hård puls. Kan inte lämna eller hämta på dagis/skolan.
    Ont i båda armfästena uppe vid axlarna så jag har svårt att lyfta armarna.
    Diskbråck i ländryggen sedan innan graviditet.
    Sammandragningar flera gånger i timman.
    Tryck nedåt. Känns som att underlivet ska ramla ut. :/
    Förvärkar ibland.
    Förstoppad.
    Kissar på mig lite när jag nyser.
    Foglossning i högra benet som gör jätte ont. Haltar fram.
    Svullna fötter och händer.
    Kan inte stå mer än 30 min, så går jag så ont under fötterna att jag blir sängliggandes dagen efter.
    Har gått upp 18 kilo redan!!! Äter normalt men går ändå upp så mycket. Gick upp 22 kilo med första och 27 med andra. Så får se vart detta landar. :)

Någon mer än jag som har det såhär jobbigt? :)

• Svar på tråden Jag har fått ALLA graviditetskrämpor! :(
  • Saltamustascher
    MMLL skrev 2016-12-08 23:34:09 följande:

Hej. Jag väntar mitt 3:e barn. Det här är den värsta graviditeten av dem alla. Nu är jag i v 28 och jag är sjukskriven 100% och tur är det.

Jag behöver skriva av mig lite och undrar om det är fler än jag som fått i princip ALLA graviditetskrämpor?

Jag börjar uppifrån:

Huvudvärk.
    Sämre syn.
    Sämre hörsel.
    Nästäppa.
    Halsbränna dygnet runt.
    Blek och flammig hy.
    Smått deprimerad.
    Extremt trött.
    Väldigt lågt blodtryck så jag svimmar lätt.
    Ansträngande att andas.
    Hjärtklappning och hård puls. Kan inte lämna eller hämta på dagis/skolan.
    Ont i båda armfästena uppe vid axlarna så jag har svårt att lyfta armarna.
    Diskbråck i ländryggen sedan innan graviditet.
    Sammandragningar flera gånger i timman.
    Tryck nedåt. Känns som att underlivet ska ramla ut. :/
    Förvärkar ibland.
    Förstoppad.
    Kissar på mig lite när jag nyser.
    Foglossning i högra benet som gör jätte ont. Haltar fram.
    Svullna fötter och händer.
    Kan inte stå mer än 30 min, så går jag så ont under fötterna att jag blir sängliggandes dagen efter.
    Har gått upp 18 kilo redan!!! Äter normalt men går ändå upp så mycket. Gick upp 22 kilo med första och 27 med andra. Så får se vart detta landar. :)

Någon mer än jag som har det såhär jobbigt? :)

Kan pricka av en del punkter, är i vecka 20. Sjukskriven 75%. Finns ju inget man kan göra egentligen mer än att försöka tänka positivt så gott man kan. Jag väntar nr 3 och mår bra om man jämför med de två andra. Väntade tjejer och nu en pojke så jag vet ej om det har med det att göra? Krya på dig! Vila dig. Din familj får hjälpa dig extra mycket nu 
  • MMLL
    Saltamustascher skrev 2016-12-09 08:53:29 följande:
    Kan pricka av en del punkter, är i vecka 20. Sjukskriven 75%. Finns ju inget man kan göra egentligen mer än att försöka tänka positivt så gott man kan. Jag väntar nr 3 och mår bra om man jämför med de två andra. Väntade tjejer och nu en pojke så jag vet ej om det har med det att göra? Krya på dig! Vila dig. Din familj får hjälpa dig extra mycket nu 
    Tack detsamma! Min sambo gör allt han kan för mig, men ser hur trött han är. Men snart är det över! :)
  • Stargirll

Hej alla fina!

Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,

September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det graviditet?

• vad ska man heta
    Stargirll skrev 2016-12-10 22:38:51 följande:

Hej alla fina!

Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,

September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det graviditet?

Det är en ny graviditet. Hormonerna försvinner snabbt
Svar på tråden Jag har fått ALLA graviditetskrämpor! :(