• Februaryflickan

Plast på tatuering?

Hej! Tatuerade mig för sisådär två timmar sedan under bröstet. Tänkte höra nu, min tatuerare sa att jag skulle låta mitt plast vara i tre dygn. När bör man byta plast för att undvika så bakterier bildas? 

ps. Jag är en hypokondriker o är livrädd för att jag inte ska sköta min tatuering tillräckligt väl vilket gör att jag kanske får blodförgiftning. 

Vill tillägga att jag redan har två tatueringar.. så jag vet inte varför jag blir så orolig för den här? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-09 19:20

Han sa till mig nämligen. Låt plasten vara på tills söndag. På söndag tvättar du av den med vatten o neutraltvål då. På tisdag börjar du smörja den.

När ska jag börja smörja den? Vilket är bäst.

Vill tillägga att det plast som jag har nu har lite blod på sig. Men det borde väl vara ok att jag byter plasten imon?
  • Svar på tråden Plast på tatuering?
  • Alvina

Han säger ju exakt hur du ska göra. Låta plasten vara på till på söndag och då ska du tvätta tatueringen med tvål och vatten och på tisdag ska du smörja in den med salva.

Förstår du inte vad du själv skriver???

• Alvina

Ok. Ja, jag har ingen tatuering själv men jag skulle ju göra som tatueraren sade och om han inte specifikt sade att du måste tvätta och lufta, så skulle jag inte göra det. Men vill du ha korrekt info går det säkert att googla fram.

• elyse

Jag har bytt plast/tvättat/smort in igen samma kväll. Samma procedur morgon och kväll tills en skorpa byggts upp.

• Februaryflickan

älskar att alla säger olika haha. Jag pratade med en såhär var hans rutin:

Men kan berätta hur jag har gjort när jag har kört,då har jag haft plast på i 3 dagar. Men man byter och tvättar samt luftar den 2 ggr per dag tex:

Tatuera sig dag 1
    Morgon dag 2 ta av plasten tvätta bort allt slem som blir med ljummet vatten å neutraltvål ta på plast
    Kväll dag 2 samma visa
    Morgon 3 samma visa
    Kväll 3 samma visa 
    osv osv till tiden är ute.

• Malinfjell

Beror helt och hållet vad det är för plast och alla tatuerare har olika metoder för efterbehandling.

Efter mina tatueringar har jag gjort så här behållt på plasten i ca 4-7h
    tvättat med parfrym fri mild tvål , låtit det torka sedan smort på ett tunt lager med bepanthen. 

Sedan från de tvättat morgon kväll i några dagar och smort när den är torr ca var 3-4 h kommer då fjälla färg och man ska inte klia elr dra bort det utan låt det åka av av sig själv sen när hela tatueringen har tryckt bort all överflödig färg, för mig brukar det ta ca 2 veckor:) så brukar jag smörja lite då o då bara:) 

Har ca 10 tatueringar och detta är väl vad jag gjort varje gång :)

• Måns321132

Du ska absolut inte ha kvar plasten i tre dygn, sjukaste ja hört. Snarare max 3 timmar. Din tatuerare är helt efterbliven. De är ett öppet sår, sår behöver andas, de bildas mängder av svett o bakterier i plasten, den ska av efter 3 timmar max.

• Måns321132

Absolut inte 3 dagar, de e helt efterblivet. Avrpder dig från o gå till den tatueraren fler gånger. Max 3 timmar!! Såret behöver andas, och tvättas.

Svar på tråden Plast på tatuering?