• Julibebis14

Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?

Har sådan beslutsångest över vilket utav namnen jag ska välja som tilltalsnamn. Maken har lämnat över till mig att välja, men det är så svårt! Kom gärna med motivering till vilket namn ni gillar bäst. Tack för hjälpen! :)

• Svar på tråden Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?
  • Mandelkanel

Jättefina namn allihop, absolut. Har funderat på dem själv till vårt barn.

Blir bra vilket som tror jag.

Men om jag ska säga något: Emma är väldigt vanligt så det hade jag kanske inte tagit, Amanda är väldigt vanligt bland 90-talistgenerationen, personligen tröttnade jag på det namnet därför. Emelie och Isabelle tycker jag är otroligt vackra och klassiska namn. Personligen gillar jag Emelie bäst så jag röstar på det. Spelar ju lite roll vad efternamnet är så det passar bra ihop också.

• elyse

Jättefina namn! Ett tips, som kanske sollar bort något av alternativen, är att undvika att förnamnet slutar på samma bokstav som efternamnet börjar. Det låter väldigt otydligt när man presenterar sig. //En vars förnamn slutar på samt efternamnet börjar på S.

• Julibebis14

Tack till er båda för era synpunkter! :) Efternamnet börjar dessvärre på Li.. Så både Emelie och Isabelle är ju inte helt optimalt just för att det låter lite småjobbigt att uttala tycker jag.. men funderar på att inte låta det avgöra, om nåt av de namnen känns mest rätt iaf..

• fluu

Alla namnen är super bra, enkla, fina och gångbara. Och alla namnen är sådana som jag har något emot, vete tusan vad riktigt.... Men jag tycker nog bäst om Amanda, det låter romantiskt, men inte mesigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • NilssonPettersson

Jag röstar på Amanda!

Har själv en Isabella så skulle inte kunna ta Isabelle även om jag tycker det är väldigt fint. 

Nu inför "nr 8" så ville jag ha Amanda mendans maken tyckte Juliet... han vann;) Men jag tycker fortfarande Amanda är väldigt fint och vill ha det på nästa tös :) 

• Julibebis14

Tack så mycket alla! :) Julia finns också med som alternativ nu, och storasyster heter Saga, om det kan ha någon betydelse för lillasysters nann :)

Svar på tråden Emelie, Emma, Amanda, Isabelle?