• Anonym (Tisteln)

    Kliande utslag i underlivet. Någon som vet vad det kan vara?! (Bild)

    Hej,

    Jag håller på att bli galen av klådan i mitt underliv!

    Det började för ca en vecka sen med klåda mestadels i rumpan, som sedan eskalerade och spred sig även till underlivet. För någon dag sedan började det komma enstaka små utslag på yttre blygdläpparna som liknade finnar.. Nu har det blivit ännu värre och ser ut som någon typ av eksem! :( har försökt smörja med allt möjligt men hjälper inte.

    Ska kontakta gyn i nästa vecka..

    Ursäkta den hemska bilden men är det någon som haft liknande som vet vad det är??

    Herpes, eksem, eller vad??

  • Svar på tråden Kliande utslag i underlivet. Någon som vet vad det kan vara?! (Bild)
  • Anonym (oops)

    Men varför har du inte kontaktat en läkare än??

    Ring hud och könsmottagningen på måndag morgon, det ser inte bra ut.

  • Anonym (Ghuu)

    "Finnarna" skulle kunna vara kondylom. Att det blir exemliknande kan bero på att du kliar för mycket... du gör rätt i att uppsöka gyn

  • Anonym (Marie)

    Hur stor utbredning är det på dina besvär? Vilka hudpatier är involverade? Det är bättre att du går till en vanlig vårdcentral först. Om din läkare tycker det behövs så remitterar denne dig vidare till en hudklinik.

    Har du nyligen varit utomlands? Var i så fall? Har du nyligen varit intim, alltså haft sex? Har du haft sex med en ny person? Analsex?

    Anledningen till mina lite privata frågor är att det påminner nämligen en de om de hudbesvär jag fick för ca två år sedan. Den troliga orsaken var att min dåvarande kille hade fört över bakterier från min ändtarm ut på huden som i sin tur fick en infektion. Förmodligen hade jag nåt litet sår nånstans efter att jag rakat bort behåring. Jag fick en kräm som verkade bra och efter ett par veckor var allt nästan helt borta.

  • Anonym (22)

    Kliar det lika mycket hela tiden eller mer kvällar/nätter? Kan det vara skabb?

  • Anonym (Tisteln)
    Anonym (Marie) skrev 2016-12-09 23:31:39 följande:

    Anledningen till mina lite privata frågor är att det påminner nämligen en de om de hudbesvär jag fick för ca två år sedan. Den troliga orsaken var att min dåvarande kille hade fört över bakterier från min ändtarm ut på huden som i sin tur fick en infektion. Förmodligen hade jag nåt litet sår nånstans efter att jag rakat bort behåring. Jag fick en kräm som verkade bra och efter ett par veckor var allt nästan helt borta.


    Det låter som något liknande det du beskriver! Kanske beror på att jag kliat där bak och sen råkat föra över bakterier framåt.

    Har i alla fall varit i kontakt med läkare nu som trodde att det var en hudinfektion, fick utskrivet en kur heracillin som förhoppningsvis ska råda bot på det :)
  • Anonym (Marie)

    Ja precis, det är en sorts infektion i huden som du har. Om du sedan skulle ha "kliat" därbak eller om du haft lite för het sex, ja det vet du nog bäst själv....

    Tur att du får hjälp nu i alla fall. Skriv hur det går.

Svar på tråden Kliande utslag i underlivet. Någon som vet vad det kan vara?! (Bild)