• Anonym (Trött!)

Trött på frågan "vad trött du ser ut", vilka idioter är det som ständigt ska säga detta?!

Är ensamstående på heltid med två tonåringar, jobbar heltid och pluggar på 25%. Människor i min omvigning, på jobbet, på gymmet, på universitetet tar sig alltlid friheten att kommentera att "jag ser trött ut". Vad i h-e svarar man på en sån kommentar?! För mig är det som att säga "du ser bajsnödig ut" eller "du ser ut som du har mens". Ja, personen kanske är det eller har mens, och JAG KANSKE ÄR TRÖTT. Måste jag bekräfta att jag är trött? Ska jag säga "tack" för att du lade märke till mina påsar under ögonen? Vad vill människor med den här jävla korkade kommentaren åstadkomma?! Det är en förolämpning att få höra "vad trött du ser ut" dagligen. Jag är kanske trött, måste jag få höra att jag ser trött ut också!? Ibland är jag inte ens trött men får ändå höra att jag "ser trött ut". 

Är det bara jag som tycker att denna kommentar är oförskämd och korkad? Varför säger så många detta?! Ni som gör det, sluta!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-10 00:17
    Och snälla säg inte att folk säger det för de är omtänksamma över hur man mår. Det har inget med det att göra.

• Svar på tråden Trött på frågan "vad trött du ser ut", vilka idioter är det som ständigt ska säga detta?!
  • Anonym (My)

Jag har svårt att se den kommentaren som elak?! Låter mer som personer som är bekymrade om dig - annars hade de väl inte

sagt ngt.

• Anonym (Trött!)
    Anonym (My) skrev 2016-12-10 00:17:37 följande:

Jag har svårt att se den kommentaren som elak?! Låter mer som personer som är bekymrade om dig - annars hade de väl inte

sagt ngt.

Fast jag kan komma till jobbet, snygg och fräsch och utvilad. Sitta glad i personalrummet och skratta och vara pigg! Då kan någon sen titta på mig och säga: "Du ser trött ut".  Verkar det omränksamt? jag har inte visat att jag verkar ledsen eller trött. Jag bara "ser trött ut" och då måste man tydligen säga det? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Trött!) skrev 2016-12-10 00:19:44 följande:

Fast jag kan komma till jobbet, snygg och fräsch och utvilad. Sitta glad i personalrummet och skratta och vara pigg! Då kan någon sen titta på mig och säga: "Du ser trött ut".  Verkar det omränksamt? jag har inte visat att jag verkar ledsen eller trött. Jag bara "ser trött ut" och då måste man tydligen säga det? 

Dom kanske ser i dina ögon att du egentligen är trött.
  • Anonym (Trött!)
    Anonym (??) skrev 2016-12-10 00:24:59 följande:

Självinsikt much?

Vad menar du?
  • Anonym (Trött!)
    Anonym (J) skrev 2016-12-10 00:24:11 följande:
    Dom kanske ser i dina ögon att du egentligen är trött.
    Ja och det kanske jag är, men varför måste man säga det? Jag tycker det är jättetråkigt att höra det så ofta. För mig har det bliivt en förolämpning.Kan känna mig pigg och glad och så får man höra "vad trött du ser ut". Det är inte roligt. 
  • Anonym (??)

Aaah
    Det du tycker tycker alla i hela världen!
    Amähhhh
    Vaffö tänkte ja inte påde?
    Såklart att de du säger är en örolämpning är det.

Du har satans onda kollegor!

• Anonym (mm)

Det är ohyfsat att säga att folk ser trötta ut, enligt mig. Är man inte trött så blir man inte glad av att höra att man ser trött ut. Om det handlar om någon slags oro över hur personen mår så fungerar det utmärkt att fråga hur personen mår. 

• Anonym (Trött!)
    Anonym (mm) skrev 2016-12-10 00:59:32 följande:

Det är ohyfsat att säga att folk ser trötta ut, enligt mig. Är man inte trött så blir man inte glad av att höra att man ser trött ut. Om det handlar om någon slags oro över hur personen mår så fungerar det utmärkt att fråga hur personen mår. 

Exakt.
  • i-o

Om allting misslyckas kan man annars ge personen en ballong. Det är svårt att vara nere då! :D

Svar på tråden Trött på frågan "vad trött du ser ut", vilka idioter är det som ständigt ska säga detta?!