• Christoffer29

Ersättning ärr

Hej! jag skickade in bilder på mitt ärr jag har mitt i mellan ögonen och pratade med IF försäkringskassa i fredags och min fråga till er är hur lång tid kommer det ta för dom att utreda och bestämma hur mycket jag kommer få i ersättning? tack på förhand!:) 

• Svar på tråden Ersättning ärr
  • Anonym (123)

Hur fan ska vi veta hur mycket det blir utan att ha en aning om hur ärret ser ut?

• Christoffer29

här är det, trodde jag fick med den i tråden men fick den när jag spelade ishockey för ett år sen och jag är 18 år:) vad  tror du?
  • mammatill6
    Christoffer29 skrev 2016-12-11 19:25:59 följande:

här är det, trodde jag fick med den i tråden men fick den när jag spelade ishockey för ett år sen och jag är 18 år:) vad  tror du?

Sonen har ett som är dubbelt så stort i pannan. Fick 3400:-. Men folksam beslutar direkt i telefonen. Behöver inte skicka in nåt.
  • Kerubmamman

Min son har ett något längre ärr nedanför ena ögonbrynet, det är dock rakt och "fint" (nästan kirurgiskt).
    Han fick 3000 kr från TryggHansa. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Ärr)

Vi har IF. Dottern har ett ärr på hakan som är i samma storlek som ditt. Fick 45.000kr. Tog 30 dagar att få beslut.

• Christoffer29
    Anonym (Ärr) skrev 2016-12-11 21:57:55 följande:

Vi har IF. Dottern har ett ärr på hakan som är i samma storlek som ditt. Fick 45.000kr. Tog 30 dagar att få beslut.

Ojj det var mycket! ni behövde inte överklaga någon gång? hört att man kan överklaga och få mer enkelt eftersom dom sätter en sådan låg första summa om man säger så:)
  • Anonym (Ärr)
    Christoffer29 skrev 2016-12-11 23:16:48 följande:
    Ojj det var mycket! ni behövde inte överklaga någon gång? hört att man kan överklaga och få mer enkelt eftersom dom sätter en sådan låg första summa om man säger så:)
    Nej, vi överklagade inte. Hon jag talade med på telefon när jag anmälde skadan sa att vi troligtvis inte skulle få något då ärret sitter på undersidan av hakan och inte syns rakt framifrån.
  • Anonym (123)
    Christoffer29 skrev 2016-12-11 23:16:48 följande:
    Har du (dina föräldrar) kvar barnförsäkringen? Glöm inte den i så fall.
  • Christoffer29

Fått besked nu 39.000 kr får jag för ärret, det var chockerande mycket tycker jag:) är det ens värt att överklaga?

• Anonym (Nope)

Nej, det är nog ingen idé att överklaga, vid ersättningen för ärr går man bara enligt tabeller.

Svar på tråden Ersättning ärr