• Iettlitethusiskogen

Hur lång tid tog det för er att förstå att ni var gravida när ni plussat?!

Har ni gått 5 dagar sedan jag plussade med något som jag trodde var ett spökstreck, testade 2 dagar senare (9:e dec) och strecket var tydligare.

Testade nu på morgonen (12:e dec) och upplever strecket något än tydligare men min hjärna kan liksom inte registrera att jag är gravid!

Tänker bara att strecken är för svaga så jag bara inbillar mig, hur gjorde ni för att övertyga den där hjärnan om att detta underbara skett??

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att förstå att ni var gravida när ni plussat?!
  • mixXi

Jag testade med digitalt. Då står det klart och tydligt "gravid"

Vet dock inte om jag fattat ändå ännu =p Känns helt overkligt. Plussade i fredags

• Anonym (:))

Testade också med digitalt, men det tog en vecka ungefär innan jag fattade. Då kom nämligen illamåendet som ett brev på posten och höll sen i sig till vecka 17 x)

Att vara gravid är väldigt speciellt, vissa dagar förstår man inte - trots att magen är så stor att du inte sett dina egna fötter på flera veckor.

Till och med nu när jag har den lilla bredvid mig i sängen känns det ibland overkligt.

• Iettlitethusiskogen

Känns bra att höra att andra också inte är helt överens med sin egna hjärna, haha XD

Man tillåter helt enkelt inte sig själv att bli glad då man är rädd att det ska sluta på värsta sätt <3

• Anonym (Linnea)

Det är nog lättare när symptomen kommer. Jag hade symptom tidigt och kände mig gravid redan innan jag tog testet.

Grattis förresten! Inget konstigt att du har svårt att begripa. Det är något jättehäftigt och jättekonstigt som håller på att hända!

• Iettlitethusiskogen
    Anonym (Linnea) skrev 2016-12-12 08:47:03 följande:

Det är nog lättare när symptomen kommer. Jag hade symptom tidigt och kände mig gravid redan innan jag tog testet.

Grattis förresten! Inget konstigt att du har svårt att begripa. Det är något jättehäftigt och jättekonstigt som håller på att hända!

Jag har redan symptom, mensvärk så jag inte kan sova om nätterna, ömmande hårda bröst och illamående på kvällar.

Men ändå fattar man ändå inte, man bara väntar på den rackarns mensen fast man plussat, haha XD

Tack :)
  • Anonym (Linnea)
    Iettlitethusiskogen skrev 2016-12-12 09:17:07 följande:

Jag har redan symptom, mensvärk så jag inte kan sova om nätterna, ömmande hårda bröst och illamående på kvällar.

Men ändå fattar man ändå inte, man bara väntar på den rackarns mensen fast man plussat, haha XD

Tack :)

Då är det bara att ge sig ut bland alla gravidappar! Jag och sambon läste tillsammans varje dag när vi väntade första. Dels en app, dels på 1177 (som hade den bästa infon tyckte vi).
  • Ivana1988

lång tid!kanske tills v18 då jag kände sparkar....? nu I v35 fattar jag fortfarande inte att det ska komma ut och leva med oss:))

• Iettlitethusiskogen
    Anonym (Linnea) skrev 2016-12-12 09:22:51 följande:

Då är det bara att ge sig ut bland alla gravidappar! Jag och sambon läste tillsammans varje dag när vi väntade första. Dels en app, dels på 1177 (som hade den bästa infon tyckte vi).

Läste lite på 1177, stod riktigt bra saker :)

Tack för tipset :D
  • Anonym (Z)

Har aldrig testat utan att känna mig gravid så det har inte varit svårt att ta in plusset. (Annars får man ju testa massor av gånger... ).

• Anonym (Tar ett tag)

Hehe, nä det tar ett tag innan det verkligen kopplar.

Jag hade mensvärk i flera veckor, men mensen kom aldrig.

Här var det oplanerat och när jag testade var det så mycket plus det bara kan bli, hjärnan fattade inte...

Tog ett till senare, hjärnan fattade fortfarande inte...

Fick lägga ut det i en tråd och läsa allas kommentarer innan det började sjunka in. Fick då världens migränanfall och var utslagen hela kvällen.

Först vid läggdags kunde jag berätta för killen, fortfarande väldigt otroligt så det blev ett digitalt test med ett par dagar senare ;)

Nu i v 25 och har så smått börjat fatta :D

• Anonym (anonym)

Är i vecka 33 med första barnet och har fortfarande inte fattat...hahahaha

• erica123456

1:a gången tog det 3 månader innan jag fattade att jag var med bebis. :'D

2:a gången plussade jag redan i vecka 5, typ. Hade en konstig liten känsla inom mig plus att jag visste att det fanns en chans, så därför jag testade... hehe.

• Jag är bara jag

Det gick aldrig in på hela graviditeten faktiskt. För stort och otroligt att det kunde ske helt enkelt. Hjärta 

• Iettlitethusiskogen
    Anonym (Tar ett tag) skrev 2016-12-12 10:05:43 följande:

Hehe, nä det tar ett tag innan det verkligen kopplar.

Jag hade mensvärk i flera veckor, men mensen kom aldrig.

Här var det oplanerat och när jag testade var det så mycket plus det bara kan bli, hjärnan fattade inte...

Tog ett till senare, hjärnan fattade fortfarande inte...

Fick lägga ut det i en tråd och läsa allas kommentarer innan det började sjunka in. Fick då världens migränanfall och var utslagen hela kvällen.

Först vid läggdags kunde jag berätta för killen, fortfarande väldigt otroligt så det blev ett digitalt test med ett par dagar senare ;)

Nu i v 25 och har så smått börjat fatta :D

Helt galet, grattis :)
  • Iettlitethusiskogen
    Anonym (anonym) skrev 2016-12-12 10:54:46 följande:

Är i vecka 33 med första barnet och har fortfarande inte fattat...hahahaha

Grattis :)
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att förstå att ni var gravida när ni plussat?!