• Anonym (Så ledsen)

Ma v.9

Fick reda på att jag hade en ofostrig graviditet, tog cytotec och allt är klart. Det är ungefär 3veckor sedan.

Nu till det jobbiga, jag mår fruktansvärt dåligt över detta, vilket går ut äver min sambo.. Ja jag vet att han inte gjort något osv men på något sätt känner jag mig misslyckad, det är 5 graviditeten och fortfarande ingen bebis.

Jag blir mer och mer ledsen när jag ser alla andra vara gravida och få barn. Jag har allt jag kan önska mig, umderbar sambo, bra boende jobb osv. Vi ska få tid för utredning i januari. Väntar på att få hem kallelesen. Illamående hela eftermiddagen/kvällen, känner mig lite känslomässigt instabil idag. Gråter och jag tillåter mig att göra det men jag gör det inte så att någon ser då jag vill vara stark. Usch detta är så hemskt att behöva gå igenom.

Någon mer som haft det samma som mig?

• Svar på tråden Ma v.9
  • terfje

Hej! Jag har varit med om liknande i denna ordning missfall, utomkvedes,missfall,obekräftat missfall,missfall och sedan en liten gosse Marckus som föddes 16/9 2016 men blev en ängel 3/10 två veckor och tre dagar gammal.

• Anonym (Så ledsen)
    terfje skrev 2016-12-13 09:17:01 följande:

Hej! Jag har varit med om liknande i denna ordning missfall, utomkvedes,missfall,obekräftat missfall,missfall och sedan en liten gosse Marckus som föddes 16/9 2016 men blev en ängel 3/10 två veckor och tre dagar gammal.

<3 jag blev helt ställd när jag läser vad du skriver. Jag beklagar verkligen! Och hoppas ni mår bra trots det som ni nu gått igenom!!
  • terfje

Tack. Jag har många gånger känt samma känsla som du att man känner sig misslyckad som kvinna.

• Anonym (Så ledsen)
    terfje skrev 2016-12-13 09:55:03 följande:

Tack. Jag har många gånger känt samma känsla som du att man känner sig misslyckad som kvinna.

Ja det är en otroligt obehaglig känsla. Ingenting är bra just nu. Jag ser alla andra som är gravida och vill bara gråta för jag önskar så att det var jag. Usch
  • Limoncello

Jag väntar också på att få göra utredning, måste bara få en mens och ett negativt gravtest först så skulle jag höra av mig för att komma och ta prover.

Jag hade ett MA i April, var i v 12 men fostret var i samma strl som v 6.

Fick ta tabletter men det slutade med att jag fick skrapas.

Missfall i september i v 7.

Senaste missfallet för 1,5 vecka sen. V 9.

Var samma dag på VUL och fick se hjärtat picka, men fostrets strl var för litet enligt beräkningarna. Några timmar senare började jag störtblöda.

Det är ett helvete ???? har ett barn sen innan som snart blir 5 år.

Vill så gärna ha ett syskon, blir stressad ju mer tiden går för min dotter börjar ju bli så gammal nu, hade hellre haft tätare!

Lider med dig TS och hoppas du får din bebis till slut!

• Anonym (Så ledsen)
    Limoncello skrev 2016-12-19 11:48:28 följande:

Jag väntar också på att få göra utredning, måste bara få en mens och ett negativt gravtest först så skulle jag höra av mig för att komma och ta prover.

Jag hade ett MA i April, var i v 12 men fostret var i samma strl som v 6.

Fick ta tabletter men det slutade med att jag fick skrapas.

Missfall i september i v 7.

Senaste missfallet för 1,5 vecka sen. V 9.

Var samma dag på VUL och fick se hjärtat picka, men fostrets strl var för litet enligt beräkningarna. Några timmar senare började jag störtblöda.

Det är ett helvete ???? har ett barn sen innan som snart blir 5 år.

Vill så gärna ha ett syskon, blir stressad ju mer tiden går för min dotter börjar ju bli så gammal nu, hade hellre haft tätare!

Lider med dig TS och hoppas du får din bebis till slut!

Men fy!! Ja det är ett rent helvete. Jag mår så psykiskt dåligt efter detta ma, känner inte alls igen mig länge. Jag ska få en kallelese så småningom. Och vi har redan lämnat blodprov och spermaprov vilket var bra på allt. Är bara livrädd över att jag är en sån person som inte kan få barn helt enkelt. :(!!
  • Limoncello
    Anonym (Så ledsen) skrev 2016-12-19 12:14:36 följande:

Men fy!! Ja det är ett rent helvete. Jag mår så psykiskt dåligt efter detta ma, känner inte alls igen mig länge. Jag ska få en kallelese så småningom. Och vi har redan lämnat blodprov och spermaprov vilket var bra på allt. Är bara livrädd över att jag är en sån person som inte kan få barn helt enkelt. :(!!

Okej, det är blodprov jag ska få lämna. Ev att sambon får lämna spermaprov men dom brukar räkna med att det inte är nåt fel på den biten när vi redan har ett friskt barn.

Har du provat något tillskott? Jag har precis börjat läsa om progesterall kräm, tydligen många som blir hjälpt med det. Tänkte jag skulle prova så fort jag fått tagit blodproverna.

Man får ju tydligen inte ha nå hormoner i kroppen när man tar dom..

Drygt att vänta! Vill försöka igen direkt :(

Du ska se att det blir bra till slut!
  • Limoncello

Min BM pratade också om gulkroppshormon efter mitt andra missfall, men jag tänkte genast ett försök till utan. Nu ångrar jag mig!

Så frågan är om jag ska be att få nå utskrivet eller om jag ska prova progesterall krämen som är receptfri först!

• Anonym (Så ledsen)
    Limoncello skrev 2016-12-19 13:47:36 följande:

Min BM pratade också om gulkroppshormon efter mitt andra missfall, men jag tänkte genast ett försök till utan. Nu ångrar jag mig!

Så frågan är om jag ska be att få nå utskrivet eller om jag ska prova progesterall krämen som är receptfri först!

Den krämen, heter den något speciellt? Vill ju göra allt för att det ska ta sig igen. Mina blodprov visade att min sköldkörtel hade något förhöjt värde så äter levaxin en väldigt låg dos. Äter folsyra varje dag nu i förebyggande syfte och har slutat röka, nu väntar jag på belöningen.
  • Anonym (Så ledsen)
    Limoncello skrev 2016-12-19 13:47:36 följande:

Den krämen, heter den något speciellt? Vill ju göra allt för att det ska ta sig igen. Mina blodprov visade att min sköldkörtel hade något förhöjt värde så äter levaxin en väldigt låg dos. Äter folsyra varje dag nu i förebyggande syfte och har slutat röka, nu väntar jag på belöningen.
  • Limoncello
    Anonym (Så ledsen) skrev 2016-12-19 19:01:09 följande:

Den heter progesterall. Kolla på graviditetskollen.se. Jag beställde å fick hem igår. Ska börja med den så fort jag gjort blodproverna :)
  • Anonym (Så ledsen)
    Limoncello skrev 2016-12-21 22:23:35 följande:

Den heter progesterall. Kolla på graviditetskollen.se. Jag beställde å fick hem igår. Ska börja med den så fort jag gjort blodproverna :)

Hur har det gått för dig? Jag kämpar på, fått tillbaka svar på utredning. Inget avvikande alls. Undrar nu hur dom går vidare.
Svar på tråden Ma v.9