• Ett strå vassare

En liten butik

Hej alla. Behöver hjälp. Ska starta en liten butik på en mindre orter mest som hobbyföretag.

Men jag har panik DEN HÄR INGER NAMN.. SNÄLLA HJÄLP MIG RÖSTA PÅ MINA FÖRKLARAR.

Vi kommer sälja presentgodis och choklad.konfektyr i snygga askar sånt man inte hittar på macken. Kan dyka upp nåt vanligt med men då skuäyltad det på ett mysigt sätt. Kommer finnas

TE kaffe skorpor marmelader och annat gott efter vad jag hittar. Saker som passar att ge bort i present. Vi kommer även ha inrednings prylar. Industridesign, goth/orientalisk öite danskt och franskt men inte så mycket änglar och krussidull men kamske och ett å annat schabbigt skåp

Visionen är även lite kläder och hudvårsdprodukter allt i en charmig lokal med träväggar och stora fönster.

Så namnet då:

Fröken Söt

Brogatan 3 ( !adressen på lokalen)

Känner själv att det är fantasilöst och tråkigt...

HJÄLP MIG ?????????????

• Svar på tråden En liten butik
  • Farfallos

Eftersom positivt tänkande och glada hejarop inte ökar tillströmningen av kunder så måste jag råda dig att tänka efter först. För att en butik för sällanköpsvaror ska fungera så måste det finnas ett stort kundunderlag, och finns det verkligen det på din lilla ort? Finns det inte det, så är en internetbutik det naturliga steget, men då är namnfrågan begränsad till vilka domännamn som finns lediga och att namnet då inte bör innehålla å, ä eller ö.

Mitt råd till dig som vill öppna en butik på en liten ort är därför att antingen i första hand starta en webbshop för sällanköpsvaror (kompletterat med pytteliten butik) eller att starta en butik för förbrukningsvaror på den lilla orten.

Svar på tråden En liten butik