• SweetJune

    Någon som besökt storstad med småbarn?

    Hej!

    Planerar ev åka bil till Amsterdam med två barn (3 år, 9 månader) och undrar om det är för tidigt att besöka en stor stad? Hur gick det för er?

  • Svar på tråden Någon som besökt storstad med småbarn?
  • Carambolan

    Vi tågluffade mellan Europeiska städer med bland annat en treåring. Det gick jättebra men man får hålla förväntningarna på rätt nivå. Vi hann med många sevärdheter, men vi spenderade säkert halva tiden med att utforska lekparker.

  • Carambolan
    Carambolan skrev 2016-12-14 07:15:53 följande:

    Vi tågluffade mellan Europeiska städer med bland annat en treåring. Det gick jättebra men man får hålla förväntningarna på rätt nivå. Vi hann med många sevärdheter, men vi spenderade säkert halva tiden med att utforska lekparker.


    Då var vi i och för sig på resande fot i mer än tre veckor så det fanns stort behov för både barnen och oss att bara chilla. En kortare resa i Amsterdam kan ni nog köra på i hårdare tempo :)
  • SweetJune
    Carambolan skrev 2016-12-14 07:15:53 följande:

    Vi tågluffade mellan Europeiska städer med bland annat en treåring. Det gick jättebra men man får hålla förväntningarna på rätt nivå. Vi hann med många sevärdheter, men vi spenderade säkert halva tiden med att utforska lekparker.


    Tack! Ngn europeisk stad du kan tipsa om som hade bra lekparker/sevärdheter?
  • Dixie

    Det bor ju även barn i stora städer men det beror ju lite på vad ni vill ha ut av resan om en storstad funkar - vi har bl.a. varit i Berlin, Istanbul, Chicago och Singapore med små barn och det funkar bra - jag rekommendera dock inga dubbelvagnar - det är svårt att ta sig fram med dessa!

  • Carambolan
    SweetJune skrev 2016-12-14 07:22:22 följande:

    Tack! Ngn europeisk stad du kan tipsa om som hade bra lekparker/sevärdheter?


    De flesta har nog mycket att erbjuda ur det perspektivet :) Jag älskar konst och historia och i Wien finns både fantastiska muséer och en stor djurpark intill Schönbrunn som barnen gillade. Samtidigt är jag naturmänniska och uppe i alperna i Schweiz fanns flera barnanpassade vandringsleder och "äventyrsspår" med små lekparker som lagom raststopp. Det ungarna gillade mest var nog ändå Milano, mest för glassens och lekparkernas skull, men ganska trist tyckte jag som inte är så shoppingintresserad.
  • Carambolan
    Linnis92 skrev 2016-12-14 07:50:46 följande:

    Vi var i Budapest med 1,5 åring. Gick kanon


    Där var vi också under vår resa. Rekommenderas!
  • Jill 79

    Varit i new York med ettåring och fyraåring. Tycker storstäder är underbara. Det finns ju alltid fina parker, coola kyrkor och massa folk och sånt att kolla på. En bra, smidig vagn och kanske en ryggsäck att bara med skötgrejer till barnen blir det nog super!

  • mia maria

    Jag har varit i Rom och Paris (och Sthlm och Oslo) med småbarn, yngste har varit ca 3-5 år och äldste är fem år äldre.
    Har gått hur bra som helst, har dock haft vagn med mig (enkel paraplyvagn) vilket har förenklat en del! Har besökt muséer/sevärdheter, promenerat runt, nöjesfält/djurpark, lekt i lekparker osv!
    Kolla gärna i min blogg http://www.ensammamammansvarld.blogg.se om du vill se inlägg från Rom (2 ggr), Paris (2 ggr) samt Oslo

Svar på tråden Någon som besökt storstad med småbarn?