• Anonym (Ts)

Försöker han förminska mig?

Min pojkvän har sedan vi börjar träffats alltid kallat mig lilla du, eller lilla (mitt namn). När jag sa det tillbaka till honom sa han att jag aldrig fick säga så. Försöker han förminska mig? Eller menar han det på ett gulligt sätt? Jag har inte brytt mig innan men vi blev nyligen tillsammans igen efter en paus och då reagerar jag mer på det.

• Svar på tråden Försöker han förminska mig?
  • Anonym (Lisa)

Jag tycker det beror på hur det sägs och i vilka sammanhang. 

Men gillar du det inte kan du svara honom på samma sätt han svarade dig.

• Nizon

Han verkar väldigt osäker på sig själv, när han tar illa vid det. Inte ett gott tecken, för många killar/män är osäkra på sig själv. Om han inte redan är det så oddsen höga på att han kommer börja bli svartsjukt och vilja bestämma över dig osv.

• Anonym (Ts)
    Nizon skrev 2016-12-14 21:36:52 följande:

Han verkar väldigt osäker på sig själv, när han tar illa vid det. Inte ett gott tecken, för många killar/män är osäkra på sig själv. Om han inte redan är det så oddsen höga på att han kommer börja bli svartsjukt och vilja bestämma över dig osv.

Ja han är faktiskt väldigt svartsjuk och bestämmer mycket över mig. Men problemet ligger också i mig som inte vågat stå upp för mig själv innan och vart rädd för att bli lämnad. Vilket hände och jag tar tillbaka han. Är själv väldigt väldigt osäker så det är nog därför :(
  • Plupp73

För mig är det en omsorgsfras, kärleksfullt. Men om det är från någon som försöker klappa en på huvudet, så är det ju inte positivt.

• Anonym (.....)

Vad har han sagt själv när du frågat honom?

• Nizon
    Anonym (Ts) skrev 2016-12-14 21:44:45 följande:
    Ja han är faktiskt väldigt svartsjuk och bestämmer mycket över mig. Men problemet ligger också i mig som inte vågat stå upp för mig själv innan och vart rädd för att bli lämnad. Vilket hände och jag tar tillbaka han. Är själv väldigt väldigt osäker så det är nog därför :(

Du förtjänar bättre , visst det kan vara läskigt att vara själv och förlora någon man älskar, men hans beteende kommer bli värre med tiden. Så länge du finns kvar så accepterar du det här och då höjer han ribban.

Du måste börja stå upp för dig själv,även om du förlorar han på köpet, om du någon dags skulle få nog av hans behandling och lämna han. Så tycker jag att du ska fokusera på dig själv och trivas så du får mera självförtroende.

Menar inte att säga det här på ett taskigt sätt men det låter inte bra det du säger, så måste ändå skriva något svar till dig.

• Anonym (Ts)
    Plupp73 skrev 2016-12-14 21:48:52 följande:

För mig är det en omsorgsfras, kärleksfullt. Men om det är från någon som försöker klappa en på huvudet, så är det ju inte positivt.

Alltså jo har tänk på att han inte Säger t.ex men nu har du fel lilla du eller när vi bråkat utan han säger det bara vanligt men kan inte sluta tänka på att det kan kanske ligga något mer bakom det. Men det beror nog på att han sagt saker förut som jag inte kan släppa så det nog därför. Men vet inte riktigt .
  • Anonym (Ts)
    Anonym (.....) skrev 2016-12-14 21:50:47 följande:

Vad har han sagt själv när du frågat honom?

Har inte gjort det, men tror nog jag måste göra det för att sluta tänka på det varje gång han säger eller skriver det.
  • Anonym (Ts)
    Nizon skrev 2016-12-14 21:51:05 följande:

Du förtjänar bättre , visst det kan vara läskigt att vara själv och förlora någon man älskar, men hans beteende kommer bli värre med tiden. Så länge du finns kvar så accepterar du det här och då höjer han ribban.

Du måste börja stå upp för dig själv,även om du förlorar han på köpet, om du någon dags skulle få nog av hans behandling och lämna han. Så tycker jag att du ska fokusera på dig själv och trivas så du får mera självförtroende.

Menar inte att säga det här på ett taskigt sätt men det låter inte bra det du säger, så måste ändå skriva något svar till dig.

Jo men jag tycker det bra att du skriver det. För jag vet att jag måste få höra det. Har inte delat med till så många om hur det är i mitt förhållande därför tycker jag det skönt att få höra det så tack.

Jag vill egentligen fokusera på mig själv bara just nu och lära mig att få ett bättre självförtroende. Och när jag ville avsluta förhållandet för att jag inte trodde på att han skulle förändras så ville han att vi skulle försöka igen så därför gav jag han en chans nu och en sålänge har det inte varit några problem. Men är trött på mig själv som alltid ger han chanser. Han kommer inte lära sig något och jag vet det egentligen.

Men som du säger jag måste stå upp för mig själv. Men det är faktiskt något jag lärt mig väldigt sent så det är svårt .
  • Anonym (.....)
    Anonym (Ts) skrev 2016-12-14 22:02:28 följande:
    Har inte gjort det, men tror nog jag måste göra det för att sluta tänka på det varje gång han säger eller skriver det.
    Det är där du måste börja.
    Frågar du FL är han ett misshandlande svin och du måste bryta upp OMEDELBUMS!
  • Anonym (Ma)

Min mamma säger ibland "men lille vän" till både mig och min pappa. Det är då på ett nedlåtande sätt när du inte klarar göra nåt "på hennes vis", om du förstår.
    Så de han säger känns för mig inte heller positivt tyvärr

• KlunsSmurfen
    Anonym (Ts) skrev 2016-12-14 21:44:45 följande:
    Det är en väldigt dåligt kombination.
    Anonym (Ts) skrev 2016-12-14 22:09:02 följande:
    Jo men jag tycker det bra att du skriver det. För jag vet att jag måste få höra det. Har inte delat med till så många om hur det är i mitt förhållande därför tycker jag det skönt att få höra det så tack.

Jag vill egentligen fokusera på mig själv bara just nu och lära mig att få ett bättre självförtroende. Och när jag ville avsluta förhållandet för att jag inte trodde på att han skulle förändras så ville han att vi skulle försöka igen så därför gav jag han en chans nu och en sålänge har det inte varit några problem. Men är trött på mig själv som alltid ger han chanser. Han kommer inte lära sig något och jag vet det egentligen.

Men som du säger jag måste stå upp för mig själv. Men det är faktiskt något jag lärt mig väldigt sent så det är svårt .
    Första steget är att dumpa den som försöker förminska dej.

Svar på tråden Försöker han förminska mig?