• Anonym (Karma)

Hur skulle ni berätta för hans fru?

Jag träffade denna man på BC, det står tydligt på min sida att jag inte vill ha något med gifta män att göra. 
    På hans sida så står det att han är singel och jag frågade även det innan vi sågs.
    Han höll hårt vid att han var singel, idiot.
    Hur som helst vi gick på dejt och fattade tycke för honom. Men jag ställde frågor som man kan googla för försöka luska ut vem han var. Har stor svårighet att lita på män så jag gör lite detektiv jobb, men det är inte mitt yrke så är ingen super proffs.
    Hittade inget så fortsatte dejta honom och vi hade sex.

En kväll efter bion så skulle han betala parkeringen och jag kom då på att jag kan kolla upp hans reg och BANG the barsted är gift och namnen på hans arm är hans barns namn och inte alls hans brors barn som han sa.

Jag sa inget när jag insåg vem han verkligen är.
    Träffade honom 2 dagar senare som planerat och han hade med sig övernattnings kläder och såg fram emot kvällen ihop. Jag ville inte ses hemma hos mig så sa att vi skulle fika och där konfronterade jag honom och han blev helt ställd och visste inte vad han skulle säga. Men jag upprepade mig om att jag vet att han har fru och barn och han erkänner och säger ja.

Det har snart gått en månad, jag hade inga planer på berätta för frun, men nu ska jag göra det efter julen och nyår. Hur skulle ni vilja höra dessa tråkiga nyheter eller hur skulle ni berätta dom. Skulle ni ringa eller skicka sms, hur skulle ni göra?

Måste tillägga att jag först berättade för hans bror för en vecka sen och han ringde bad om ursäkt för sin brors uppförande men dagen efter han läst all bevis så bad han mig att övertyga honom om varför han ska förstöra hans brors liv.
    Jag hoppades att han skulle berätta för frun, då manen inte vill och ber med jämna mellanrum till en att jag ska inte berätta något.

Ursäkta långa texten

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-27 19:06
    Jag ringde frun och hon svarade inte så skickade iväg ett mess.
    Hon uppskattade min ärlighet och tackade för att jag berättade.
    Jag bad om ursäkt om att jag kom med dåliga nyheter och glad att
    skriva att hon skrev att det inte var mitt fel för han ljög om att vara
    singel. Jag vet inte hur hon mår, men jag kan tänka mig ingen vidare
    och jag vet inte vad hon kommer att göra.

Men så att det är sagt så finns det dom som vill veta sanningen!

• Svar på tråden Hur skulle ni berätta för hans fru?
  • Anonym (Frggg)

Om du nu vill förstöra hans liv och ändå verka trovärdig inför fru så borde du ringa. Skicka sms är bara fånigt och oseriöst.

• Anonym (Karma)

Är ni man eller kvinna?

Hur skulle ni vilja höra dessa tråkiga nyheter?

• Anonym (Exfru)

Hör av dig efter jul och nyår.

• Anonym (Frggg)
    Anonym (Karma) skrev 2016-12-14 22:13:42 följande:

Är ni man eller kvinna?

Hur skulle ni vilja höra dessa tråkiga nyheter?

Kvinna. Definitivt inte på sms. Ett sånt sms hade jag inte ens tagit på allvar.
  • Anonym (Krama)

Hittade på BC! Hmm..vafan hade du räknat med?

Det känns som du känner dig bränd. Du gillade honom och det sket sig.
    Nu vill du förstöra för honom men du skiter nog egentligen helt i hans fru och barn. Du skiter helt i att du förändrar hela deras uppväxt osv. Du är helt hämdiriktad för att du, ditt EGO känner dig lurat på konfekten.
    Vill hon veta? Vet du att hon vill veta eller känns det bra för dig att förstöra för honom?

• Anonym (a)

Kvinna. Ring henne. Efter jul och nyår.

• Anonym (Frggg)
    Anonym (Krama) skrev 2016-12-14 22:19:40 följande:

Hittade på BC! Hmm..vafan hade du räknat med?

Det känns som du känner dig bränd. Du gillade honom och det sket sig.

Nu vill du förstöra för honom men du skiter nog egentligen helt i hans fru och barn. Du skiter helt i att du förändrar hela deras uppväxt osv. Du är helt hämdiriktad för att du, ditt EGO känner dig lurat på konfekten.

Vill hon veta? Vet du att hon vill veta eller känns det bra för dig att förstöra för honom?

Fast är det någon som inte tänker på fru och barn så är det han. Vem vet hur många han legat med på sidan av.
  • Tecum

Hör av dig efter helgerna om du känner ett obändigt behov att lägga dig i andras liv. Men vänta dig ingen tacksamhet, frun kommer antagligen att kalla dig jävla subba och be dig dra åt h-e. Det är bara på FL som alla kvinnor är så heliga och lyfter fram systerskap som det allenarådande rätta...

• Anonym (Man)

Tvärtom så tror jag sms kan funka.

Skickar du ett sms från en kontantkortstelefon och säger att "jag tror din man är otrogen med mig (han sa att han var singel), ring om du vill prata om saken". Så ger du henne utrymme att tänka. Der ger ju även henne möjlighet att fråga sin man, han lär ju inte neka i det läget.

Bästa är nog om du berättar för mannen att du kommer kontakta henne en given dag efter julen, så ger du han möjligheten att själv få berätta om sitt snesteg. Det tror jag skulle kännas bättre för frun.

I och med att mannen inte direkt verkade ångra sig efter första gången han var otrogen, (han kom ju tillbaka för mer) så känns det som att frun förtjänar att få veta sanningen. Hade det varit ett snesteg där han ångrade sig, är det ju mer tveksamt. Då hade han kanske lärt sig läxan i alla fall. Men nu var det en planerad otrohet, där han dessutom inte visa nån ånger efteråt. Att han nu har ångest nu beror ju bara på att han är på väg att bli upptäckt. Det är inte du ts som förstör förhållandet.

• nevermind
    Anonym (a) skrev 2016-12-14 22:19:51 följande:

Kvinna. Ring henne. Efter jul och nyår.

Håller med.
Svar på tråden Hur skulle ni berätta för hans fru?