• SeTa

Våtservetter-bra eller dåligt??

Vad anser ni om våtservetter?
    Jag har svårt att förstå varför man använder det alltid, och framförallt varför, när det finns vatten att tillgå.
    Har någon provat på sej själv?? Jag gjorde det när min son var liten (sju år sedan) och fick svamp på kuppen. Kan det då vara nyttigt för små underliv??

• Svar på tråden Våtservetter-bra eller dåligt??
  • flamsan

JAg tycker våtservetter e bra att ha om man e ute tex...men e man hemma tycker jag vatten duger utmärkt.

• ThereseLaurin

har de när jag är borta..tycker att de är bra då=) annars så klart vatten hemma med tvättlappar..men i bilen tex om de är akut är våtservetter en dröm=9 eller om de har kladdat ner sig=)

• triixi

Utvecklingen kanske har gått framåt sen du testade på dig själv , jag tycker våtservetter är bra och jag köper inte vilket skit som helst.
    Nova har inte ännu reagerat på våtservetter och när vi är hemma så använder jag gula tvättservetter som man blöter först. Tvättservetter är ju bra att ha med sig om man blir smutsig om händer eller liknande....

• Skrinda

Använder endast ute, aldrig hemma eller när vi är hemma hos vänner/familj

• mammamus

Vi använder det när vi är ute, man kanske inte alltid har tillgång till vatten. Det lät ju inte bra att du hade fått svamp av dom, vilket märke var det?

• 1978nettan

jag tycker det e superbra

• SeTa

Mammamus: Jag provade pampers varianter då, den parfymfria sorten.

• SVejsan

Att använda produkter som innehåller parfym och eventuellt allergiframkallande ämnen som fallet är med våtservetter skulle jag aldrig utsätta mina barn för i en längre tid (Vi hade bara våtservetter i nödfall (resa och när man var ute och for).

Det finns enl Naturskyddsföreningen tom ämnen i vissa produkter (bla en del servetter) som kan misstänkas var hormonstörande.

www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm

Det bästa är att ofta att använda enbart vatten!

• Dino78

Jag använder det ofta. Lättare än vatten och tvättlappar. Även opm jag självklart använder både och.

• S vali s

Vi använder våtservetter även hemma av den enkla anledningen att det är smidigt och bekvämt.

• mammamus

Vi använder själva natusan utan parfym. Har hört förut att pampers är jättestarka för huden, tänker aldrig testa i alla fall!

• SVejsan

Mammamus...

I Svenska Naturskyddsföreningens översikt så står under rubriken "Se upp för dessa! " på högersidan:

"Natusan Baby Wipes tvättservetter innehåller 7 ämnen som är bioackumulerbara och ett ämne som är misstänkt hormonstörande"
    Dock är undersökningen gjord 2004 och om Natusan (eller om det är Johnson and Johnson eller nått annat ) har tagit nått ansvar så har de säkert gjort om formulan...
    Det är kanske en annan servett oxå...

Svar på tråden Våtservetter-bra eller dåligt??