Jag förstår precis vad du menar. Har gjort samma sak själv. Valde mellan några olika namn. jag och pappan till barnet hade dessutom olika namnsmak. Valde ett namn för att jag var stressad då släkten tjatade på mig, ångrade mig sedan och bytte namn . Tyvärr blev jag inte nöjd med det heller mest för att det är svårt att uttala och har ångest varje dag trots att barnet är 2 år nu. Jag trodde det skulle släppa men det har det inte gjort Skulle så gärna vilja byta då jag faktiskt har ett favoritnamn som jag älskar, men det går inte då jag inte orkar ta det med släkten igen plus att hon är för gammal för att byta. Vet inte heller varför jag känner så här och önskar att jag funderat mer på namn före barnet kom. Tråkigt dock att man inte kan "älska" barnets namn.
Jag tycker faktiskt du kan byta om du vill, men det börjar väl blir gränsfall på din dotter snart. Vad är det för namn du vill byta till? Är det ett nytt eller ett av dina tidigare alternativ? Jag kan inte råda dig hur du ska göra, det finns såklart en risk att du ångrar dig igen, eller inte vänjer dig 100%. Kan ni inte börja kalla henne ett namn i smyg och kolla hur det känns först isåfall innan du bestämmer dig. Vad tycker barnets pappa då?