• JessieZ

Antihistamin för barn under 1 år..finns det??

Hej!
    Min tös har så svårt att sova i värmen..hennes eksem frodas...inte kul..hon sover orolgt och vaknar flera gånger varje natt.

Finns det antihistamin preparat för så här små barn..Eja är 8 månader.

Hon kliar upp stora vätskande sår på fötterna...tycker så synd om henne.

JessieZ

• Svar på tråden Antihistamin för barn under 1 år..finns det??
  • Michanna

Hejsan..
    Låter jättejobbigt för din lille..
    vet inte om man kan ge det till så där småbarn men Michaela har fått utskrivet tavegyl för klåda/allergi.. I flytande form fick hon när hon var 2 år..
    Tavegyl är ju receptbelag..
    Anna

• JessieZ

både jag och sambon har ätit och äter tavegyl så det var det jag tänkte på...men hon är kanske för liten än.

• Anne M

Amanda fick flytande Tavegyl av doktorn på BVC, då hon var under året, på grund av nässelutslag.

Prata med BVC...

/Anne & Amanda

• JessieZ

jo jag får tag i det...trodde att det skulle gå ner lite när vi fortsatte att smörja henne men i värmen blev hon både svettig och kaddig vilket gjorde saken bara ännu värre. Så maklös när hon sitter på golvet och bara kliar fötterna mot mattorna...hon blir vansinnig om man tar upp henne så att hon inte kan klia mer..vet ju själv hur jobbigt det är när det kliar.

• JessieZ

Nu har vi varit på hud. Eja och hennes far fick var sin penecillin (hur stavas det?) kur på 10 dagar + att Eja fick en starkare salva= emovat.

Hoppas de blir bra nu

• marina7712

Varför fick hon penicillin? Nyfiken...

• JessieZ

hon har har kliat upp stora sår

Svar på tråden Antihistamin för barn under 1 år..finns det??