Knepig situation ????
För 1 år och 9 månader sen föddes vår Viking. Hmm vart ska jag börja!!! Jo situation är denna. Min man och hans pappa hade kanske inte världens bästa kontakt med varandra innan Viking kom, men iaf inget tjafs dom emellan. Hans pappa har en särbo som han har haft en relation med sen min man var väldigt ung. Idag är vi 27&28år. Denna kvinna har i sin tur en dotter flera år äldre än min man, en dotter varken min man någonsin haft en relation med. Inte sett henne som sin syster, aldrig bott ihop. Varken umgås eller hörs på stora högtider. Har aldrig ens grattat varandra på sina födelsedagar. Har inte ens varandras nummer.
5 månader efter Vikings födelse skulle vi ha namnkalas. Då varken jag eller min man är några firare av oss, inte ens när det gäller födelsedagar, så bestämde vi att på namnkalaset endast bjuda dom närmaste till oss. För att hålla namnkalaset så litet som möjligt. Det resulterade i att min mans pappas särbo dotter, som vi inte umgås med eller anser ha en relation till blev ju inte bjuden.
Eftersom denna kvinna inte vart bjuden så har min mans pappa tagit avstånd från sin son och sitt barnbarn. Han dök upp på namnkalaset själv men inte på Vikings 1 års kalas ett halvår senare. Då vi inte heller bjöd in henne. Han anser att hela hans familj ska få komma om han är bjuden, vilket HAN då anser denna bonusdotter över 30 år vara, "familj" alltså. Han har även två söner till som är min mans hel och halvbror. Eftersom dom också är runt 30 års åldern får dom såklart egna inbjudningar.
Sen 1 års kalaset i mars har min mans pappa tjafsat och bråkat om denna inbjudan. Min man har flertal ggr då sagt att vi bjöd inte hennes dotter då vi varken har en relation eller brukar umgås med henne. Vi valde att ha ett litet kalas med dom allra närmsta. Men detta köper inte hans far. Utan fortsätter tjafsa om detta och säger att han accepterar detta men måste då tyvärr backa nästa gång det blir kalas för sitt barnbarn. Han kommer inte dyka upp om inte hans särbos dotter i över 30 års åldern som numera har en sambo och ett kommande barn på g. En person som aldrig varit bjuden på något innan vi fått barn och inte heller nånsin bjudit oss på saker. En person vi inte har ett nummer till och som vi helt enkelt inte känner inte blir bjuden.
Va fan gör man???