• Cillen84

Campylobacter

Funderar mkt! Har haft problem med blodiga diareer, ont i magen och allmänt kass i mer än månad nu. Har lämnat massa prover och det visade sig att jag åkt på kycklingbakterien ???? Ingen rolig grej de där. Jag har vart utan diareer under mer än en vecka nu men blöder fortfarande och har gått ner ca 4kg i vikt och har ont i msgen till och från. Ska göra en koloskopi nästs vecka. Jag söker nu andra som haft denna skiten. Gick ni också ner mkt i vikt? Hur länge höll de på? Fick ni behandling?

Läkaren som ringde mig verkade inte ha så mkt koll om jag ska vara helt ärlig.

Är mest orolig för att jag fortfarande går ner och inte upp i vikten trots att diareerna upphört.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Campylobacter
  • Melissenta

Min mamma fick det förra året. Det upptäcktes på akuten dit vi åkte efter att hon kämpade i en vecka och vi blev oroliga när det kom blod. Hon fick dropp där och släpptes hem sen. Sen gick det över.

Tycker annars att campylobakt. ska absolut behandlas med antibiotika.

• cii

Jag kom hem från Thailand nyligen och dragit på mig den skiten.

Gick ner 6 kilo innan det vände.

Krya på dig!

• Cillen84
    Melissenta skrev 2016-12-16 08:05:30 följande:

Min mamma fick det förra året. Det upptäcktes på akuten dit vi åkte efter att hon kämpade i en vecka och vi blev oroliga när det kom blod. Hon fick dropp där och släpptes hem sen. Sen gick det över.

Tycker annars att campylobakt. ska absolut behandlas med antibiotika.

Ja det är hemskt obehagligt när man blöder ????

Får hoppas de ger med sig snart.

Tack för ditt svar.
  • Cillen84
    cii skrev 2016-12-16 08:17:18 följande:

Jag kom hem från Thailand nyligen och dragit på mig den skiten.

Gick ner 6 kilo innan det vände.

Krya på dig!

Usch! Nä de här är hemskt jobbigt att ha ????

Så med andra ord är det normalt att gå ner en hel del innan de vänder! Hur länge höll det i sig för dej?
  • cii

Ja det var riktigt plågsamt. Nu blödde jag inte men nog så illa. Tog två veckor från att diarrén slutade tills att jag kunde äta hyfsat normalt och började gå upp i vikt igen.

• Themis

Min man blev inlagd direkt när han fick det, han har känslig tarm och blir dehydrerad på ett dygn typ. Men han blev bra igen på ett par veckor.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
Svar på tråden Campylobacter