• Kelly

Gravida i Göteborg! Vad finns det för alt till gympa för gravida?

Vill gärna ha tips på vart man kan träna här i Göteborg! Finns gravid-yoga? Vanlig gympa? Är det bra att simma?

Jättetacksam för svar!

Kelly

• Svar på tråden Gravida i Göteborg! Vad finns det för alt till gympa för gravida?
  • Fnurre

Hej!
    Jag skall börja på Yoga för gravida i slutet av augusti. Dom hade även andra grupper. Du kan ju antingen ringa till Göteborgs Yoga centrum eller om du vill gå in på deras hemsida: www.yogacentrum.com/gravid
    Friskis & Svettis är ju även bra att träna. Vissa har vänta barn gympa men du kan även gå på vanliga pass och hänga med på det du orkar.
    Det finns ju pass som är hoppfria och ryggvänliga. Perfekt att gå på!

Hoppas att det är till någon hjälp!!

• Janna1976

Friskis & Svettis kommer att från och med vecka 35 ha "Vänta-barn-gympa" på torsdagar kl 16:30 i sin lokal i Majorna.

De har en hemsida: www.friskissvettis.org/gbg/

• Caro

Flera yogaställen har gravidyoga. Jag ska gå på Yogaforum, yogaforum.se. Magplasket är också populärt, det är vattengympa och avslappning för gravida, magplasket.se. Lycka till!

C./v.22+2

• Jambosana

Kolla om det finns någon som kör magdans för gravida. Finns i Sthlm vet jag. Mycket kul och bra för rygg och ben. :)

Svar på tråden Gravida i Göteborg! Vad finns det för alt till gympa för gravida?