• Esther90

Ge bort present

Hej!

En fråga, vad tycker ni om att man ger bort något som man fått i present av någon annan?

Ett exempel. Jag har fått en present av min arbetsgivare som jag nu tänkt ge bort till min pappa i julklapp. Presenten är något jag inte själv behöver eller vill ha och som jag verkligen tror min pappa kommer uppskatta. Är detta okej eller inte?

• Svar på tråden Ge bort present
  • Frontline

Absolut..
    Har själv gett bort julklappen jag fick på jobbet till svärfar och han uppskatta den jättemycket..
    Vi behövde den inte då vi hade en liknande innan...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Alvina

Självklart är det ok. Arbetsgivaren kommer ju dessutom aldrig få reda på att du gett bort den och din far behöver heller aldrig få reda på varifrån den kommer. Det är ju kanske skillnad på om det är någonting din bästa kompis gett dig, men det kan jag också tycka är ok, om än dock lite svårare att dölja sanningen.

• Carambolan

Verkligen inga problem, det har jag gjort flera gånger. Men jag aktar mig för att ge bort den i sammanhang där givaren kan få reda på det och bli ledsen. En present från jobbet är ju ingen fara :)

• Esther90

Skönt att höra att ni tycker det är okej :) Ja alltså det är något som vi redan har och något som jag tror min pappa skulle uppskatta. Tänkte bara om det är "fult" eller inte okej då jag inte köpt det själv. Men då kör jag på det, tack för svaren :)

Svar på tråden Ge bort present